A Google sikeres DoubleClick felvásárlása kapcsán – ezt tegnap az Európai Bizottság is jóváhagyta – sokakhoz nem jutott el az a hír, hogy a DoubleClick mellett ezzel a DoubleClick Performics nevű céget is megvette, aminek fő profilja a SEO, és elég régi motoros a szakmában.
Using robust technology, the DoubleClick Performics’ team scientifically optimizes existing client sites to create new, dynamic, crawler-friendly sites highlighting brand, nonbrand and long-tail keywords. Our experts methodically optimize copy and content for each page to boost page rankings.
Sokaknál ez kiverte a biztosítékot, és elkezdtek vészharangokat kongatni. Így tett Danny Sullivan is, aki egy nyílt levélben kéri a Google-t, hogy Ne legyen gonosz! (Don’t be evil).
A problémát ugye mindenki érzi. Van a Google akinek ugye alapvetően nincs baja a SEO-val, de azt mondja, hogy nem ad tanácsokat SEO ügyben. Erre most a birtokába kerül egy cég, aki ezt csinálja.
Mr. Sullivan azt mondja, hogy ha még sikerül is elzárva tartani egymástól a Google Search Team-et és a Performics-ot, akkor is sok dolog jöhet szóba, aminek kapcsán a Performics kihasználhatja ezt a kapcsolatot, és profitálhat belőle.
Igen, azt nem tudjuk, hogy mik a Performics-al a [tippy title=”Google”]Google iz da best![/tippy] céljai, végül is bármi lehet, de biztos ami biztos alapon azt javasolják a Google-nek, hogy mielőbb szabaduljon meg tőle.
Gondoljunk bele abba is, hogy teszem azt azzal, hogy a Performics-al dolgoztatok, akik SEO szolgáltatást adnak el nekem, aminek a segitségével feljebb kerülök a SERP-ben, az akár paid inclusion is lehet, amitől a Google ugye hevesen elzárkózik. (A cikk ezt is kivesézi egyébként.)
Igen persze, első hallásra necces, és ki ne menne ahhoz a SEO-s céghez ami a Google tulajdonában van, bízva abban, hogy „ők tuti olyat tudnak amit mások nem”.
Szóval túl sok kérdést vet ez fel, és túl sok fogást ad az a Google ellen, amit személy szerint nem hiszem, hogy megkockáztat. A Google szereti a felhasználóit, nem engedheti meg, hogy elpártoljanak tőle. Márpedig ha a SERP-re a legkissebb gyanú árnyéka is vetül, hogy nem tisztességes úton kerültek előrébb bizonyos találatok, akkor szerintem az emberek elkezdik majd nem használni. Ezt a Google nem fogja kockáztatni. Hisz hirdetőket mindig találhat, velük lehet szórakozni, de a fő bázist adó felhasználókat nehéz lenne pótolni.