Na igen, az utóbbi időben elég jó világa volt a kulcsszókutató és buheráló szakembereknek, hisz a Google sorra jelentette be újításait, fejlesztéseit a témában. Elég ha csak az alábbi listát nézzük:
- Keresettség „becslő” az Adwords keyword tooljához
- Google Trends
- Google Trends for Websites
- Google Ad planner
Tegnap jelent meg „a család” legújabb tagja, az Google Insight for Search, a keresések még mélyebb megértéset hivatott szolgálni. Mondja legalábbis a Google :)
Hasonlóan a poszt elején említett eszközökhöz, itt is tudunk természetesen több kulcsszóra vizsgálatot végezni, azokat összehasonlítani, de erre lehetőségünk van egy adott időintervallum, vagy földrajzi elhelyezkedés alapján is. Információkat kapunk a keresettségről, a kapcsolódó egyéb kulcsszavakról, valamint a vizsgált időszak legdinamikusabban növekvő (rising searches) kulcsszavairól. (Ez egész pontosan úgy van, hogy ha a vizsgált időszak mondjuk 2008 április, akkor a rising searches a 2008 márciusi időszaktól értendő.)
Remekség szintén, hogy kategóriák szerint is tudunk már szűrni, szóval amikor beírjuk, hogy „apple”, akkor tudjuk vizsgálni pl. Computer & Electronics, vagy akár Food & Drink kategóriában is.
Az egyetlen gond az egésszel talán csak annyi, hogy végtelenül időrabló, és órákat lehet előtte ülni anélkül, hogy pislognál :) A lehetőségek viszont tényleg szinte korlátlanok ezeknek az infóknak a birtokában. Erősen ajánlott: Google Insight for Search