Nagy-Britannia vezető webhosting szolgáltatója – FastHost Internet – egy online felmérést készített, mely az átlag felhasználóknak tett fel kérdéseket a keresőkről, és a keresőoptimalizálásról. A kérdőívet ~1600-an töltötték ki, az eredmények a következők.
Az derült ki, hogy igazából az emberek nagy részének fogalma sincs arról, hogy hogyan működnek a keresők, mi alapján rangsorolnak, de ami inkább elszomorító, hogy téves elképzeléseik is vannak.
(Félreértés ne essék, nem várom el egy átlag felhasználótól, hogy totál képben legyen, de minimál ismeret azért sem árt, mert ezek fényében könnyebb eldöntenünk, hogy melyik találatok lehetnek igazán „jók” nekünk.)
Az is kiderül – nem meglepő módon -, hogy a felhasználók sokkal jobban preferálják az organikus találatokat mint a fizetett hirdetéseket, 38%-uknál gyakorlatilag tapéta effektus figyelhető meg, azaz abszolút figyelmen kívűl hagyják a PPC-s hirdetéseket. 33% szerint ezek a „találatok” értéktelenebbek mint organikus társaik.
A megkérdezettek 97%-a használ rendszeresen valamilyen keresőt, ám csak mintegy 29%-uk tudta azt, hogy a SERP relevancia és egyéb optimalizálási tényezők alapján generálódik.
24% szerint a rangsorolás egyáltalán nem befolyásolható, míg 22% egyenesen azt válaszolta, hogy a weboldal tulajdonosok fizetnek azokért a helyekért az organikus találatok között.
5%-a a válaszadóknak azt hiszi, hogy az eredmények teljesen véletlenszerűek, akár egy lottósorsolás :)
Szívesen megnéznék egy hasonló felmérést idehaza is, talán nem lenne lehetetlen megszervezni. Készíteni kellene egy felmérést, majd blogokon és egyéb siteokon – lehetőleg nem techie jellegűek – kicsit publikálni, aztán hadd szóljon. Segít valaki? :)