Azt eddig is tudtuk, hogy a Google a SERP-ben a találatok rövid leíró részét – a snippet-et -, akaratunktól függetlenül is megváltoztathatja valami relevánsabbra. Ezt a tartalmi részt ugye egyrészt a Meta Description tagben foglaltakkal tölthetjük fel. Ha nincs kitöltve a Meta Description és az oldal megtalálható a DMOZ-ban, akkor az ott található leírást teszi mellé a Google – ezt letilthatjuk a meta name=”robots” content=”noodp” taggel -, illetve ha ez sem lehetséges, akkor az oldal tartalmából generál valami relevánsat. Ez a generálás akkor is elképzelhető, ha rendesen kitöltöttük a Descriptiont.
Ez a videó pár napos, amiben pont a fentiekről beszél Matt Cutts, de az egészet megfejeli még azzal is, hogy snippet cseréhez hasonlón, a Google a TITLE taget is lecseréli, ha úgy ítéli meg, hogy szükség van rá.
Olyan esetekben fordulthat ez elő, amikor a TITLE egyáltalán nincs kitöltve, esetleg ki van, de olyan mind a mai napig gyakran használatos címekkel mint az “Untitled”, stb. De az is elképzelhető, hogy szép hosszúra van írva, és helyette a Google választ valamilyen rövidebb, és relevánsabb címet, ami a felhasználónak is informatívabb. Cutts szerint ilyen esetekben csak a találati listában ugyan megváltozik a TITLE, de a rangsorolásnál az eredeti lesz figyelembe véve.
Azért ez elég merész lépés, egy olyan fontos faktornál mint a TITLE, senki nem örülne, ha a Google csak úgy felülbírálgatná az ő beállításait. Még ha csak megjelenítés szintről is van szó, hiszen mi a biztosíték arra, hogy az új TITLE lesz annyira figyelemfelkeltő mint a régi?
Persze a szándék érthető a lépés mögött, és azokat, akik rendesen ügyelnek és egyedi és releváns TITLE-t töltenek ki minden oldalhoz, valószínűleg kevésbé fogja érinteni.
Tényleg, tapasztalt már valaki ilyet?