A Greenpeace lebombázza a Google-t (TCR)

Greenpeace Action
Image by Capitan Giona via Flickr

Annyi van igazából, hogy Google Bomb-ot alkalmaz a Greenpeace az egyik legfrissebb kampányában. Pontosabban ebben kéri a segitségünket.

Mi is az a Google bombázás?

A linkeknek van egy úgynevezett Anchor Text-je, ami gyakorlatilag a link szövegezését jelenti, és aminek a Google, a PageRank algoritmusa miatt elég hangsúlyos szerepet ad. Ezért is nem helyénvaló olyan link szövegek használata mint a „kattints ide”, „tovább”, stb.

A legismertebb Google bombázás a „miserable failure” sztori volt, mikor is erre keresve, George W. Bush biográfiája jött fel elsőnek a kereső találati listájában.

A lényeg tehát röviden annyi, hogy ha elegendő számú – értsd, jó sok! – linket tolsz egy valamilyen oldalra, mondjuk az oldal témájával köszönőviszonyban sem lévő szövegezéssel – Anchor Text -, akkor ha valaki erre a szóra keres, akkor a linkelt oldal jön fel neki elsőként ha minden jól megy. Fontos ugye, hogy az oldal tartalma és a keresett kifejezés ne álljon összhangban, hiszen csak így van értelme :)

A Google igyekszik mindig reszelgetni az algoritmusán, hogy kiküszöbölje a „bombákat”, de azért időről időre csak becsuszik egy-egy :) Például a lengyel eset, amikor az elkövető egy vulgáris kifejezésre a lengyel elnök honlapját hozta fel elsőnek a fenti módszer alkalmazásával. 3 évet kapott.

A fent meglinkelt Wikipédiás szócikk tartalmaz még pár érdekességet.

Nem akarok etikai vitába belemenni egy-egy Google Bomb helyes vagy helytelen mivoltával kapcsolatban, én csak annyit mondok, hogy személy szerint kevésbé spammy-nek találom, mint néhány céges weboldalt :) tegyük még hozzá, hogy nagyon kevés eset van, sokkal kevesebb mint SEO verseny ;)

Cool IT Challenge

És akkor a lényeg. A Greenpeace egy rendhagyó kampányban próbálja felhívni a figyelmet az éghajlatváltozásra és felmelegedésre. A Cool IT Challenge elnevezésű akció során, olyan neves IT cégek vezérigazgatóit teszik rangsorba, mint a Toshiba, Fujitsu, IBM, Dell, Cisco, Intel, stb. A rangsort pedig a klímaváltozás elleni küzdelemben való részvételük adja!

A Greenpeace szerint ezeknek a valódi hatalommal bíró embereknek aktívabb szerepet kellene játszaniuk az üvegházhatást okozó gázok kibocsátásának csökkentésében. „Az IT-cégek nagy része csak beszél a zöld energiára való váltásról, kézzelfogható bizonyítékot azonban nem nyújtanak a szoftveres és hardveres kibocsátás-csökkentő megoldásaikról.” – közölte Casey Harrell a Greenpeace International-től. A „verseny” célja maguknak a vezetőknek konkrét lépésekre való felhívása.

A kampány oldalon nekünk is lehet regisztrálni, 5 kedvenc IT vezetőt választani, és lépéseket tenni a jó ügy érdekében. Amúgy a weboldalon egy rakás érdekes adat van a cégek környezetvédelmi ténykedéséről, vagy azoknak a hiányáról, érdemes átfutni!

A SEO kapcsolat – Play for traffic

A kampány egyik eleme az, hogy a választott IT vezető profil oldalát jól meg kell a nevével linkelni, így aztán a feltevés szerint, ha az illető cégvezér nyom egy „ego-search”-öt a saját nevére, akkor a Greenpeace-es oldalt kapja majd az arcába, hogy aztán hüledezzen, mennyire nem sokat tesznek a környezetért!

Ha szimpatikus ez a kezdeményezés, akkor válasszatok ki ti is egy rosszul teljesítő cégvezért/céget, aztán dobjatok rá egy linket a nevével, így ni: Atsutoshi Nishida