Az Insightr digitális reklámügynökség gondolt egyet, és összehasonlította a két nagy analitikai konkurenst, a Google Analytics-et és a Yahoo! Web Analytics-et.
Egyszerűen fogták a legjellemzőbb dolgokat, és saját véleményük alapján pontozták egyiket és másikat. A szolgáltatások nyitóoldalától kezdve, a tracking code testreszabáson keresztül, az E-commerce mérésekig, 27 elemet vetettek össze. A Yahoo! Web Analytics elég magasan veri a Google Analytics-et szerintük, és ha leszámítjuk, hogy a prezi végén egy GA -> YWA migráció vállalása is feltűnik potom 2.500 dollárért – szóval maguk felé hajlik a kezük -, akkor is igazat kell nekik adnom.
De ezt majd mindeki eldönti maga, ha megnézte az összehasonlító slide-okat.
A lényeg azonban ott van, hogy hiába rak elénk a YWA vagy az Omniture is mérhetetlen sok lehetőséget, ha még a Google Analytics által kínáltakat sem használjuk ki rendesen, és megállunk a látogatószámokban való gyönyörködésnél.
A Google Analytics a felhasználók 90%-át bőven ki tudja elégíteni. Nem méregdrága szoftverekre van szükségünk, hanem a jelenleginek a megfelelő ismeretére, és a benne rejlő lehetőségek kiaknázására. Ez persze idő és energia, sokat kell egy-egy report előtt görnyedni, de kell, mert muszáj megismerni a látogatóinkat. Nem elég csak azt tudni, hogy hányan jönnek.