Vitathatatlan, hogy néhány divatos kulcsszó esetében az organikus találatok egyre lejjebb csúsznak, előttük hirdetések, a universal searchnek köszönhetően képek és videók, valamint a Local Business Center térképes találatai.
Most akkor a régi megállapítás, miszerint az első 1-2 találati oldalon ott kell lenni, majd úgy módosul, hogy a második találati oldalon mindenképp ott kell lenni? :)
Ennyire szerintem nem vészes a helyzet, bár láthatjuk, hogy a lefelé csúszó találatoknak az új hirdetési formátumok sem kedveznek. Patrick Altoft még azt is kiszámolta, hogy egy .uk találati listában, a “mobile phones”-ra keresve, százalékosan mennyi hely jut az organikus találatoknak: Organic results only make up 21% of Googles search result pages. (A universal search kép és hírtalálatait nem sorolta az organikusak közé.)
Friss hír viszonylag, hogy a Google nagyobb képeket is megmutat mostmár a találati listában, az eddigiekhez képest.
Talán idehaza még ennyire nem rossz a helyzet, bár vannak kiemelt témák ahol már elég nagy torlódás van.
Mit lehet tenni?
- Próbáljunk meg a lehetőségekhez képet minél inkább long-tail irányba menni, hiszen ezeknél a kulcsszavaknál még pici az esélye, hogy “összeszemetelődik” a találati lista
- Az első 1-2-3. hely méginkább felértékelődik, így muszáj mégtöbb erőfeszítést tennünk az oldalaink jó helyre juttatásához
- Erősíteni kell a képi, hír, és videó tartalmat is amennyire lehet