A Stone Temple-ös Eric Enge egy hosszú interjúban faggatja Matt Cutts-ot olyan dolgokról mint a crawl budget, PageRank, Session ID-k kezelése, vagy a duplikált tartalommal kapcsolatos problémák. (De szintén hasznos információkat kapunk a .pdf file-ok és az átirányítások “feldolgozásáról” is.)
Ami miatt ez a bejegyzés most megszületett, az a 301-es átirányításokkal kapcsolatban megfogalmazott álláspont. (Az interjú amúgy nagyon jó, elég technikai, szakmabelieknek kötelező olvasmány!)
Azt hiszem nem kell ezt a típusú átirányítást bemutatnom senkinek, de akinek mégis új lenne, illetve, hogy a keresőoptimalizálás során mely esetekben használható és hasznos segítség, az olvassa el a Google Webmesterközpont idevágó bejegyzését: 301 átirányítás
A legtöbben biztos használtuk már ezt a fajta átirányítást, és amikor javasoltuk, hogy ez legyen, vagy indokokkal támasztottuk alá a használatát, akkor hozzátettük, hogy azért is, mert így a korábbi link vagy domain “értéke” átöröklődik, átvivődik az új oldalra. Voltak persze gyanakvások, hogy ez nem feltétlen van így, de a Google soha nem erősítette meg ezt.
Ez egy biztos pont volt a szakmánkban, nem sok ilyen van, de most úgy látszik ez is meginog. Az említett interjú idevágó része:
Eric Enge: Let’s say you move from one domain to another and you write yourself a nice little statement that basically instructs the search engine and, any user agent on how to remap from one domain to the other. In a scenario like this, is there some loss in PageRank that can take place simply because the user who originally implemented a link to the site didn’t link to it on the new domain?
Matt Cutts: That’s a good question, and I am not 100 percent sure about the answer. I can certainly see how there could be some loss of PageRank. I am not 100 percent sure whether the crawling and indexing team has implemented that sort of natural PageRank decay, so I will have to go and check on that specific case. (Note: in a follow on email, Matt confirmed that this is in fact the case. There is some loss of PR through a 301).
Tehát van valamennyi “elszivárgó” érték a 301-es átirányítások esetén, de hogy mennyi, és minden vagy csak bizonyos esetekben, azt homály fedi.
Ebbe most bele kell törődni, ez van. Valahol bosszantó az a folyamat, ami ha lassan is de végbemegy a SEO szakmát érintő kérdésekben. Van nekünk – nem nekünk, a Google-nak – sok rangsorolási faktorunk, vannak évek óta bevállt módszereink, melyek helyességét a Google csak kis mértékben, vagy egyáltalán nem véleményezi, és most ez a pár biztos pont is eltűnni látszik. Gondoljunk csak a tavaly nyárinofollow linkek-es mizériára, a PageRank Sculpting kapcsán.
Nem, nem azt mondom, hogy a SEO meg fog halni, de a rangsorolási módszerek és egyebek egyre szofisztikáltabbá válnak. Hol van már a META keywords töltögetés, vagy a kulcsszóhalmozás az oldalon, vagy a linkek döntő erőssége.