Go Viral – élvezd, terjeszd, gazdagodj! | Keressünk pénzt videóhirdetésekkel

Szerző:

2010 augusztus 31Advertising

Alacsonyabb forgalmú weboldalak, blogok számára viszonylag kevés lehetőség van tartalmuk monetizálására, a sales house-okat felejthetjük, marad kb. a Google Adsense vagy az Etarget rendszere. Nincs is velük sok baj, viszont botorság lenne kihagyni az éppen felfelé ivelő videós trendeket. A Márkázott Tartalom Elosztás (Branded Content Distribution) és az online videó-reklámozásban világelső GoViral videóhirdetéseken keresztül segít nekünk pénzt keresni.

GoViral - Branded Content DistributionAz idei Nagy Kreatív Nap – Digital Festivalon előadást tartott Claus Moseholm a világ egyik legfontosabb branded content és vírusreklám-terjesztőjének társalapítója. Sokaknak talán ismerősen cseng a GoViral neve, mégsem mondhatjuk el, hogy idehaza sokan kihasználnák az általuk kínált lehetőségeket.

A 2005-ben alapított ügynökség úgynevezett Seed&Track szolgáltatást (terjesztés és követés) nyújt média- és reklámügynökségek részére, valamint közvetlenül a hirdetőknek. A londoni központú cég a kezdeti 2 fős indulás után ma ~60 főt foglalkoztat, és a világ 80 országában nyújtja szolgáltatásait olyan ügyfeleknek mint az Unilever, Adidas, a Nike, a Coca-Cola és a Nokia. A GoViral az adott kampány országa szerinti nyelven és helyi oldalakon terjeszti a tartalmakat, például vírusvideókat, játékokat, widget-eket és reklámfilmeket. Forrás: Mediapedia

[seoblog]vFUrWnVEEcM[/seoblog]

A rövid bevezetés után lássuk, mit is kezdehetünk a GoViral nyújtotta lehetőségekkel a blogunkon, weblapunkon, ha a megszokottaktól eltérő módon szeretnénk némi pénzhez jutni.

Röviden, videókat helyezünk el az oldalunkon, melyek után Pay Per View alapon fizet jutalékot a rendszer.

De lássuk sorjában.

A folyamat egy regisztrációval kezdődik, ami semmivel sem bonyolultabb mint más site-okon, alapadatok, ország a célzás miatt, valamint a helyi pénznem ami megadásra kerül. Semmi felesleges, csak a lényeg.

Ezt követően megadjunk a weboldalunk adatait, és kiválasztjuk azt a kategóriát (Culture&Art, Film&Cinema, Music, Social Media, Technology, stb.), amilyen témákörben mozog a site. Ez egy fontos lépés, egyrészt mert később nem változtatható, csak a site teljes törlésével a rendszerből.

Ha mindezekkel megvagyunk, akkor a GoViral munkatársai 24 órán belül ellenőrzik adataink valódiságát és weboldalunkat, ha pedig mindent rendben találnak, akkor hozzá is láthatunk az első kampányunk megjelenítéséhez.

A http://www.goviralnetwork.com oldalon belépve, a Campaigns menüpont alatt találhatjuk az éppen aktuális videó hirdetéseket.

Új feature, hogy a videókat már a Facebook profil oldalunkra, fan page, csoport vagy applikációnkba is tehetjük, és ugyanúgy megkapjuk érte a jutalékunkat.

A hirdetések szűrhetőek több szempont szerint, érdemes csak azokat kiválasztani, melyek az adott országra is célozva vannak, ahonnan az oldalunk fut, és ahonnan a legtöbb látogatót kapja. Természetesen ha más országokból is akadnak látogatóink, akkor választhatunk más videókat is.

A választható videók listájában mindig látjuk az adott hirdetés rövid szöveges leiratát, indulásának dátumát, továbbá azt is, hogy a hirdető által erre a videókampányra szánt összegből mennyi maradt még. Szerepel még a célzott ország vagy országok listája, és a megnézésenkénti – Pay Per View – összeg is. Az ebben a blogposztba példaként beágyazott Raiffeisen videóért 9.77 jó magyar forintot írnak jóvá.

A következő lépésben a megjelenített player megjelenését tudjuk befolyásolni, háttérszín, skin és méret viszonylatban. Méretből van jó sok, az alábbi képen láthatjátok, szóval az egészen picitől a nagy méretűig lehet állítani, ahogy az a siteunkba a legszebben illeszkedik.

Ha mindennel megvagyunk, akkor kapunk egy már jól ismert javascript kódot, amit a weboldalunkba kell elhelyezni azon a helyen/helyeken, ahol szeretnénk megjeleníteni a videót. Minden beállítás helyességéről természetesen egy preview player segítségével is meggyőződhetünk!

Ha egy adott és általunk futtatott kampány büdzséje kezd fogyni, illetve közeleg a lejárata, akkor automatikus értesítést kapunk, mint ahogy azokról az újonnan felkerült anyagokról is, melyeket szóbajöhetőnek ítél meg a rendszer a területi célzás, illetve site témakör alapján. Természetesen ezek csak javaslatok.

A megkeresett összeget a rendszer egy megadott PayPal vagy bankszámlára utalja, havonta. (Nekem ez a első hirdetésem, ami kikerül most, szóval nem tudok egyelőre arról beszámolni, hogy mennyi pénzt is lehet gyűjtögetni, és persze ez amúgy is egy rakás más dologtól is függ (látogatószám, kreatív, stb.)

A Magyarországra célzott videók száma persze viszonylag kevés a többi országra célzottéhoz képest, de hirdetett már itt az UniCredit is korábban. Most pedig épp a Raiffeisen, Chevrolet és Nissan tolja az anyagait. Ha szélesebb körben elterjedne ennek a megoldásnak a használata idehaza, akkor pedig egészen biztos, hogy jóval többen használnák ki ezt a lehetőséget.

Az viszonylag elfogadott tény, hogy a videóhirdetések magasabb átkattintásokat hoznak, mint a normál display hirdetések, de az alábbi Doubleclick adatok más értékeket is az előbbiek mellé állítanak, elég ha csak a felhasználói elégedettséget nézzük:

Bár konkrét számokkal nem tudom alátámasztani, az egyre növekvő tendenciában bízva úgy vélem, hogy a videó hirdetésekben rejlő lehetőségek méltó ellenfelei lehetnek a most elérhető (Adsense, Etarget, különböző affiliate programok) hirdetési rendszereknek. Ha tehát valaki szeretné a hosting költségeit legalább részben fedezni a weboldalán elhelyezett hirdetésekből, akkor itt egy újabb remek, a megszokottaktól eltérő lehetőség.