Google Analytics és Webmester Eszközök intergráció előzetes

Az elmúlt hónapokban nagy örömünkre szolgált, hogy a Google Webmaster Tools rengeteg hasznos információ megjelenítésének lehetőségével bővült, amikről itt a blogon is megemlékeztünk:

Néhány hete egy Google Analytics és Google Webmaster Tools integrációrol jöttek hírek, ami egy pilot keretében lett elérhető pár embernek. Ma reggelre meg is jött jóváhagyás, ezért gondoltam megosztom az “élményeke” ezzel kapcsolatban.

Az első és egyben legfontosabb, hogy a Google Analytics Traffic Sources menüpontjába került egy Search Engine Optimization rész, ahol a behúzott adatokat elérjük :)


(kattints a képre a nagyobb változatért!)

Majd hozzá kell adnunk, hogy az adott profilhoz melyik Google Webmaster Tools-ban felvitt site adatait szeretnénk a Google Analytics alól látni, és gyakorlatilag meg is vagyunk.
A profil beállításainál a behúzott site úgy nevezett “web property”-ként jelenik meg, itt tudjuk módosítgatni néhány adatát.


(kattints a képre a nagyobb változatért!)

Egyelőre sokkal többről nem tudok itt beszámolni, az elérhető adatok köre nem bővült, vagyis a Webmaster Tools-ban elérhető adatok lettek csak beágyazva egyelőre a Google Analytics felület alá – Summary, Queries, Landing pages -, ami persze frankó, és végrahajthatóak rajtuk azok a rendezési és megjelenítési finomságok amiket az Analytics-nél már megszoktunk. (Tényleg, a Term Cloud-ot ugye használjátok Analytics-ben? :)


(kattints a képre a nagyobb változatért!)

Brassói aprópecsenyére elég jól teljesít a seoblog képkeresésben :D

Összegezve, remel az irány, valószínűleg később kerülnek majd be új információk, de egyelőre nem kell keseregni, hogy ebből a fázisból kimaradtatok :)

Bővebb infó az integrációról, a megjelenített adatokról és azok értelmezéséről itt!