Néhány újdonság került bele tegnap a Google Analytics amúgy sem csekély tudású rendszerébe.
Az adatmegosztás és a benchmarking összefügg, mert ha nem osztod meg az adataidat, akkor nem kérheted le az “industy benchmark”-okat sem. A benchmarking lényege tulajdonképpen az, hogy össze tudod vetni a saját adataidat más hasonló, vagy teljesen különböző iparágak statisztikáival. Ezek az “iparági” adatok névtelenek, szóval ne is reméljük, hogy egy bizonyos versenytárssal összevethetjük magunkat. Mint említettem, ehhez a funkcióhoz azonban szükséges, hogy Te is megoszd az adataid, erre 2 mód van. Idézetek a Google súgójából:
Google Analytics-adataim megosztása.
Csak Google termékekkel
Továbbfejlesztett hirdetési szolgáltatásokhoz férhet hozzá, és jobb felhasználói élményben részesülhet az AdWords, AdSense és más Google termékek használata során, ha megosztja webhelye Google Analytics-adatait más Google szolgáltatásokkal. Csak a Google szolgáltatások (harmadik fél nem) fognak tudni hozzáférni adataihoz
Névtelenül a Google termékekkel és az összehasonlító szolgáltatással
Engedélyezheti az összehasonlítást a Google Analytics számára webhelye adatainak névtelen módon történő megosztásával. A Google minden azonosító adatot eltávolít webhelyéről, összeveti az adatokat több száz másik névtelen webhely adataival az adott vagy hasonló iparágon belül, és jelentést készít az összesített trendekről az összehasonlító szolgáltatásnak. Továbbá a Google termékeinek és szolgáltatásainak javítására is felhasználja ezeket a névtelen adatokat.
A harmadik újítás az Google Audio reklámok futtatóinak a megelégedettségét szolgálja, ugyanis ezentúl láthatóvá válik, hogy a reklámot egy adott időintervallumban hányan hallgatták meg.
Szerintem akinek szüksége van rá, az kapcsolja be nyugodtan. Az adataid eddig is ott voltak a Google-nél, most legalább valami hasznosra is használja őket. Na jó, viccet félre. Szerintem félni nem kell, aggódni felesleges. Engedjük meg nekik, hogy “jobb felhasználói élményben” részesítsenek :)