Az első ami a Traffic meetup után felmerült bennem, hogy „eddig ilyen miért nem volt?”. Mert remek szakmai konferenciánk már van, de csak egyszer egy évben, a téma pedig azon túl, hogy forró, folyamatos újdonságokkal „örvendeztet” meg minket. Amikről jó hallani, és beszélni.Na ez volt ami itt most megtörtént! Az előadások előtt, utána a teremben, és kint a teraszon is, még jóval a rendezvény végeztével is. Az Arkon Zrt. által biztosított helyszín kiváló – köszönet érte -, a Köleses nevű sör ütős, a szendvicsek pedig finomak voltak :) Az első ami a Traffic meetup után felmerült bennem, hogy „eddig ilyen [&hellip
Adsense / Adwords Archiv
A Google keresőoptimalizálási útmutatója után a Bing-hez is kiadtak nemrég egy guide-ot webmestereknek, Bing: New Features Relevant to Webmasters címmel. (A link alatt a .pdf változat tölthető.) A 24 oldalas dokumentum szépen végigviszi, hogy mik motiválták a készítőket, amikor ilyenre alkották a Bing-et, mire jók a kategorizált találatok, hogy tudjuk kikapcsolni a Document Preview-t, milyen új utasításokkal adhatunk utasításokat a Bing crawlerének az MSNbot-nak, stb.stb. Egy rakás dolog amit a doksi érint, sajnos még el sem érhető kishazánkban, és ahogy jelen pillanatban a kereső a hazai körülmények közt teljesít, hirtelen felindulásból azt mondanám, hogy nem is érdemes átfutni, felesleges időpazarlás. [&hellip
Elég bárgyú ez a cím így, de pontosan ez a magyar megfelelője annak a 22 oldalas dokumentumnak, amit a mai napon újabb 40 nyelven jelentettek meg, a tavaly novemberben angol nyelven kiadott mellett. A dokumentum itt érhető el: SEO Starter Guide now available in 40 languages Az iromány ahogy a neve is mutatja, egy kezdőknek szóló SEO segédlet, aminek felhasználásával weboldalunk keresőbarátságát javíthatjuk. Nem hosszú, érdemes végigfutni, egyedüli zavaró dolgok a fordításból fakadnak, hiszen a jól megszokott elnevezések (TITLE, Description, Anchor), elég viccesek lesznek magyarra fordítva. Az Anchor text pl. horgonyszöveg lesz :) Elég bárgyú ez a cím így, de [&hellip
Az ugye köztudott, hogy nekem nincs szerencsém a Google Adsense-el. Született már a témában pár poszt korábban :) A fedezetlen csekk esete Google Adsense Strikes Back Okés, értem, hogy le kell tiltani azokat a fiókokat, amik nem megfelelően működnek. Invalid kattintások, stb. Egy valamit azonban nem értek. Itt vagyok én átlag Google felhasználó. Használom a cég remek szolgáltatásait, egy azonosítóval férek hozzá és lépek be mindenhova, és ez jó. De ha egyszer az Adsense-ből ki lettem tiltva – saját vagy más „hibája” miatt -, akkor annak annyi. Fellebezéseknek nincs helye, gyakorlatilag választ sem kapok a felvetésemre, hogy szerintem gond van [&hellip
Viszonylag csendesen került bevezetésre az Adwords-ben az a lehetőség, hogy hirdetéseink elhelyezésére már RSS feedekben – Tartalmi hálózaton belül persze – is lehetőség van, és akár mi magunk választhatjuk ki ezeket a helyeket. (Itthoni viszonylatban elég kevés lehetőség van még erre, de talán egyre többen csatlakoznak majd az „Adsense az RSS feedben” mozgalomhoz. A hirdetések formája lehet szöveges, grafikus vagy videó. Kíváncsi leszek majd átkattintási számokra, hiszen ezzel a lehetőséggel pontosabban lehet elérni a számunkra fontos közönséget, ezért várhatóan értékesebb látogatókat kapunk majd. Ha valaki használj majd ezt az új feature-t, és hajnladó lesz a tapasztalatait megosztani, az ne habozzon [&hellip
Márciusban – rögtön a DoubleClick akvizíciója után – jelentette meg a Google az AdManager (Hirdetéskezelő) rendszerét, igaz akkor meghívásos formában. Tegnaptól viszont bárki számára elérhető a Google AdManager szolgáltatása, ami a http://google.com/admanager címen érhető el, és mindösszesen egy Adsense azonosítóra van szülségünk a használatához. De mi is ez az egész? A Google AdManager egy komplett adszerver megoldás, hirdetések kiszolgálására, menedzselésére, nyomonkövetésére ésatöbbi. Segítségével sitejaink hirdetési felületeit tudjuk hatékonyabban kezelni. Olyan mint az OpenX :) A felület egyszerű és áttekinthető, beszél magyarul is, bár ez sokszor inkább zavaró volt mint hasznos :) A háttér megbízható, hiszen a Google infrastruktúrájának magas rendelkezésre [&hellip
Ma reggel – de lehet már tegnap is – már elérhető volt a Google Adsense fiókomban a hirdetések hozzáadása az RSS feedekhez lehetőség. Első léoésként meg kell adnunk egy feed-et, ahol szeretnénk hirdetéseket megjeleníteni. Jelen esetben és megadtam a seo blog feed-jét, ami http://www.seoblog.hu/feed/ . A detektálás után beállíthatjuk a feed nyelvét, illetve kiválaszthatjuk, hogy akarunk e statisztikát a feedtartalomra feliratkozottak számáról, illetve a kattintásokról. Ha ezzel megvagyunk, akkor a Google generál nekünk egy „új” feed címet, nekem ez lett: http://feedproxy.google.com/~r/seoblog/oWOF/ A teendőnk ezután az, hogy az összes feedforgalmat az új címre írányitjuk. Különböző platformok alatt ez egyszerű (Blogger, WordPress, [&hellip
Na igen, az utóbbi időben elég jó világa volt a kulcsszókutató és buheráló szakembereknek, hisz a Google sorra jelentette be újításait, fejlesztéseit a témában. Elég ha csak az alábbi listát nézzük: Keresettség „becslő” az Adwords keyword tooljához Google Trends Google Trends for Websites Google Ad planner Tegnap jelent meg „a család” legújabb tagja, az Google Insight for Search, a keresések még mélyebb megértéset hivatott szolgálni. Mondja legalábbis a Google :) Hasonlóan a poszt elején említett eszközökhöz, itt is tudunk természetesen több kulcsszóra vizsgálatot végezni, azokat összehasonlítani, de erre lehetőségünk van egy adott időintervallum, vagy földrajzi elhelyezkedés alapján is. Információkat kapunk [&hellip
Néha, de valóban nem sokszor előfordul, hogy a Google Adsense-ben nem csak a keresett összegre vagyok kíváncsi, hanem egy picit „mélyebben” is belenéznék az „eredményekbe”. Van jelentéskezelő természetesen, csak hát nem grafikus a lelkem:) A jelentést viszont menthetjük ügyesen CSV formátumban (Adsense fiók, Jelentések, Részletes jelentések), amit aztán egy webes alkalmazás segítségével testreszabva megjeleníthetünk, a képen is látható formában: Szebb, nem? :) (A megjelenés, click, kereset opcionálisan ki-be kapcsolható.) A készítő szerint az alkalmazás nem tárolja a CSV file-t, ami vagy igaz vagy nem, mindenesetre a CSV fileban nincsenek az accountra vonatkozó infók, vagy login adatok, így aztán lehet próbálni [&hellip
Zseniális ötlet. Zseniális ötlet