Egyéb Tech Archiv

Néhány hete kaptam egy felkérést egy szolgáltatás bemutatására, én pedig vállaltam ezt a feladatot, kicsit illesztve a dolgokat a seoblog.hu fő témájához. így az általános bemutatás mellett igyekeztem a keresőoptimalizálás szempontjából is figyelni a lehetőségeket és megoldásokat. A poszt írásakor próbáltam információkat gyűjteni a hazai kis és középvállalkozások weboldal “lefedettségével” kapcsolatban, viszont teljesen ellentmondó információkat találtam. Volt amelyik felmérés csak 30%, és volt olyan amelyik szerint 60%-uk nem rendelkezik saját honlappal. Okés, a módszertan és a definíciók felvetnek egy raklap kérdést, ezért inkább ezt a szálat kihagytam mint felvezetés. Néhány hete kaptam egy felkérést egy szolgáltatás bemutatására, én pedig vállaltam [&hellip

Tovább...

2 hetes iráni utazásom első napján volt szerencsém meglátogatni a teheránban megrendezésre került Digital Media Expo-t, ahol a helyi játék és mobil alkalmazás fejlesztők, telekommunikációs cégek, a kormány Cyber Police „alakulata” és megannyi az internethez és kommunikációhoz kapcsolódó csoport vett részt. Természetesen külön standokon kapott helyet a kormány megannyi szerve, és voltak szép számmal – igen csak igényesen megcsinálva – installációk arról, hogy a számítógépes játékok miért és hogyan teszik tönkre az életünket, mennyire rendszerellenesek, stb. stb. Vicces volt látni a „veszélyes” játékok közé sorolt Grand Theft Auto-t vagy a Spore-t, de a Sims-en és Harry Potteren is jókat kuncogtam [&hellip

Tovább...

Előljáróban. Nem igazán értek a törvényekhez meg az EU jogszabályozáshoz – sem -, ezért aztán kezeljük óvatosan az itt leirtakat. Igyekeztem azonban annyira utánajárni a témának, amennyire csak tudtam, ilyen laikus módjára. Azt hiszem a legtöbbünk ilyenek vagyunk akik majd kapcsolatba kerülünk ezzel a szabályozással. A történet ezzel a blogposzttal kezdődik, amely azt igyekszik demonstrálni, hogy ezentúl gyakorlatilag mire lesz szükség ahhoz egy weboldalon, hogy az új szabályozás értelmében megfeleljünk a kívánalmaknak bizonyos adatgyűjtésekkel/elhelyezésekkel kapcsolatban. Alapvetően az van, hogy 2011. május 25-től új „az európai lakosság és a vállalkozások javát szolgáló újabb távközlési szabályok kerülnek bevezetésre„, ennek részeként pedig: „…adatoknak [&hellip

Tovább...

Weboldalaink hirdetési felületeinek az értékesítése nem könnyű dolog. Próbálkozhatunk esetleg Google Adsense vagy Etarget hirdetések megjelenítésével, kirakhatunk különböző Affiliate dobozokat, sőt, havi pár ezres látogatottság esetén lehet, hogy valamelyik sales-house is szóba áll velünk. Tehetünk ki esetleg médiaajánlatot is a footerba, hátha valaki személyesen keres meg minket. A lengyel AdTaily megoldása azonban alapvetően máshogy működik. Itt a különböző közvetítők kihagyásával, bármelyik látogatónk hirdetővé tehető. A látogatók/hirdetők aztán pusztán pár kattintással, az oldal elhagyása nélkül tudják saját hirdetésüket elhelyezni a weboldalunkon, a direkt erre a célra „kialakított” területen. Az AdTaily-ről először a Barcamp Budapest Web 2.0 Symposium-on hallottam, és bár sok [&hellip

Tovább...

Most, hogy a Google a napokban bejelentette a hivatalos Chrome Extensions gallery-t, gondoltam átrágom magam rajta, és megnézem milyen kiegészítők készültek, amik hasznosak lehetnek a keresőoptimalizálási munka során. Nem hivatalos „store” már eddig is volt a chromeextensions.org-on, az itt találhatókat is végigböngésztem. Egy kiterjesztés telepítése legalább annyira egyszerű mint Firefox esetében, kattintunk egy a kiterjesztéshez vezető linkre, nyugtázzuk, hogy ha ez nem hivatalos kiterjesztés, akkor káros is lehet a gépünkre, valamint, hogy minden személyes adatunkhoz hozzáfér, és kész is. Újraindítás sem kell. A feltelepített extension-öket pedig a címsorba (Chrome alatt Omnibar, vagy Omnibox a neve) írt: chrome://extensions parancs segítségével listázhatjuk. [&hellip

Tovább...

Az elmúlt pár napban egészen véletlenül 2 olyan megoldás is „szembejött” velem, amik Eyetracking megoldást kínálnak, anélkül, hogy valódi emberek szemmozgását analizálnák, miközben azok egy adott weboldalt tekintenek meg. Ehelyett egy általunk feltöltött képet – screenshot a weboldalról, vagy az analizálni kívánt egyébről – vizsgálnak bonyolult algoritmusok segítségével, és megpróbálnak egy „attention heatmap”-et gyártani. Legalábbis a várható szemmozgásról az első pár másodpercben. Azt tudjuk, hogy a képfelismerés nem jár már annyira gyerekcipőben, a különféle formák, szövegek, azok mérete egész jól azonosítható, és ugyancsak tudunk mit kezdeni a színképekkel, a kontraszttal, és a különböző textúrákkal is. A kérdés azonban mint minden [&hellip

Tovább...

Az URL-ek keresőkbe történő regisztrálása (Search Engine Submission) az általuk biztosított felületeken keresztül – pl. http://www.google.com/addurl/ – már elég elavult, és nem is nagyon ajánlott megoldás. Ennek ellenére még számos keresőoptimalizálással foglalkozó cég honlapján láthatjuk ezt, mint szolgáltatást, amit kínálnak. Az új oldalak indexelésére számos egyéb megoldás van, ami egyrészt célravezetőbb, illetve gyorsabb. Elhelyezhetünk például már indexelt oldalakra linkeket, melyek a mi új tartalmunkra mutatnak, bár ebben az esetben ki kell ugye várni, hogy a Googlebot meglátogassa a linkelő oldalt is elősször. Egy fokkal gyorsabb, amikor Sitemap-et generálunk, és azt adagoljuk be a Google vagy Bing által is kínált Webmaster [&hellip

Tovább...

Több mint egy éves fejlesztés után jött ki a Google a Page Speed nevű Firefox bővítményével, ami egyaránt hasznos lehet fejlesztőknek, sitebuildereknek, rendszergazdáknak és persze SEO-soknak is. A Page Speed segítségével egy felmérést készíthetünk – akár real time eseményekre is – a weboldalunkról, pontosabban annak sebességbeli jellemzőiről. A bővítmény a népszerű FireBug kiegészítőbe épűl bele, azon belül érhetjük el. Telepítés után nyissuk meg a Tools > Firebug > Open Firebug, és itt lesz a Page Speed tab, itt tudjuk kezdeni az állapotfelmérést. Az ellenőrzés lefuttatását követően egy listában láthatjuk a hibákat, a még elfogadható és a jól működő dolgokat. A [&hellip

Tovább...

Image by Capitan Giona via Flickr Annyi van igazából, hogy Google Bomb-ot alkalmaz a Greenpeace az egyik legfrissebb kampányában. Pontosabban ebben kéri a segitségünket. Mi is az a Google bombázás? A linkeknek van egy úgynevezett Anchor Text-je, ami gyakorlatilag a link szövegezését jelenti, és aminek a Google, a PageRank algoritmusa miatt elég hangsúlyos szerepet ad. Ezért is nem helyénvaló olyan link szövegek használata mint a „kattints ide”, „tovább”, stb. A legismertebb Google bombázás a „miserable failure” sztori volt, mikor is erre keresve, George W. Bush biográfiája jött fel elsőnek a kereső találati listájában. A lényeg tehát röviden annyi, hogy ha [&hellip

Tovább...

A mikvannak.hu írásán felbuzdulva – Twitter bejelentkezés kommentekhez– , gyorsan én is bevezettem (Curl támogatást a PHP-ben ne felejtsétek), hogy a kommentek írásához nem muszáj regisztrálni a blogon, használhatod a Twitter hozzáférésedet is. De ami még ennél is jobb, a jobb felső sarokba kihelyeztem egy Twitter ikont, és szépen lehet kattintani és követni :) Akinek még mindig új, hogy mi ez az egész, viszont érdekli a SEO, annak ajánlom ezt a posztomat: SEO arcok Twitteren A mikvannak.hu írásán felbuzdulva – Twitter bejelentkezés kommentekhez– , gyorsan én is bevezettem (Curl támogatást a PHP-ben ne felejtsétek), hogy a kommentek írásához nem muszáj [&hellip

Tovább...