AdTaily – Látogatókból hirdetők 3 kattintással

Szerző:

2010 április 23Egyéb Tech

Weboldalaink hirdetési felületeinek az értékesítése nem könnyű dolog. Próbálkozhatunk esetleg Google Adsense vagy Etarget hirdetések megjelenítésével, kirakhatunk különböző Affiliate dobozokat, sőt, havi pár ezres látogatottság esetén lehet, hogy valamelyik sales-house is szóba áll velünk. Tehetünk ki esetleg médiaajánlatot is a footerba, hátha valaki személyesen keres meg minket.

A lengyel AdTaily megoldása azonban alapvetően máshogy működik. Itt a különböző közvetítők kihagyásával, bármelyik látogatónk hirdetővé tehető. A látogatók/hirdetők aztán pusztán pár kattintással, az oldal elhagyása nélkül tudják saját hirdetésüket elhelyezni a weboldalunkon, a direkt erre a célra „kialakított” területen.

Az AdTaily-ről először a Barcamp Budapest Web 2.0 Symposium-on hallottam, és bár sok kérdés merült fel már az előadás közben is, elsőre szimpatikusnak tűnt.

Rövid bevezetésként az említett budapesti előadás diái:

Az előadás után jelentkeztem a nemzetközi zárt béta programba – lengyelországban már 2009 augusztusa óra megy élesben -, mert szerettem volna személyesen is meggyőződni róla, hogy mit tud a rendszer. Néhány nappal ezelőtt jött is a meghívó, így aztán már némi személyes tapasztalattal felvértezve tudok a rendszerről beszélni.

Elsőként mindjárt leszögezhetjük, hogy az egész regisztrációs, kódbefűzős és hirdetés feladásos procedúra végtelenül egyszerű, szépen designolt, és intuitív.

A rendszer egyelőre zárt béta, de a blog olvasói és én is abban a szerencsés megtiszteltetésben részesültem, hogy kaptunk saját invite kódot, így aztán bárki aki szimpatikusnak találja a megoldást,.és szeretné kipróbálni, az könnyedén megteheti az alábbi oldalon: http://beta.adtaily.com/publisher/users/new
Az invitációs kód: seobloghu

(Közben én próbáltam belépni, nem kért egyelőre kódot, de ha kér, akkor használjátok ezt. Ha nem kér, akkor örüljetek :)

Ha hirdetés megjelenítők szeretnénk lenni, akkor először a site-ot regisztrálni kell. Néhány alapadatot mi adunk meg, majd jön az izgi rész, az árak beállítása. A rendszer egyelőre dollár, euró és font típusú pénznemeket kezel, ez gondolom idővel majd bővülni fog.

A megszokottaktól eltérően, nem CPM, CPC vagy egyéb a hirdetők számára olykor mágikus módon állítunk árat, hanem napi, heti, havi, vagy teljesen egyedi konstrukcióban (pl. 13 nap). Az árakat beállíthatjuk mi, vagy rábízhatjuk a rendszerre is. Ha használunk Google Analytics-et, akkor az AdTaily képes onnan áthúzni a látogatottsági adatokat, és azokon alapulva kalkulálni egy várható kattintási mennyiséget, mely alapján az árakat javasolja. Ha nincs GA, akkor is próbál kalkulálni, de hogy milyen adatok alapján, azt nem tudom.

Ha ezzel megvagyunk, akkor nincs más hátra, mint a rendszer által generált javascript kódot, az oldalunk megfelelő területén elhelyezni. Egy oldalba több hirdetés is elhelyezhető, a hirdetések mérete pedig 125×125 pixel lesz. A hirdetések szövegesek, vagy tölthetünk fel képet is – egyelőre ez nem megy -, de animált és egyéb hirdetésformákra nincs lehetőség.

Ha kitettük a kódot, akkor kb. a következő jelenik meg a weboldalunkon:

Jön a látogató – potenciális hirdető -, és úgy dönt, hogy szeretné itt a saját termékét vagy szolgáltatását megjeleníteni. Kattint a dobozon, elégedett az árakkal, kiválaszt egy neki megfelelő időtartamot, és anélkül, hogy el kellene hagynia az oldalt, egy HTML5 szerkesztő segítségével feladhatja a hirdetését. Megadja a céloldalt, megírja a hirdetési szöveget – vagy feltölti a már kész bannert -, és kész.

A fizetés PayPal segítségével történik egyelőre, az összeg pedig megy egyből a hirdető PayPal számlájára. Előtte azonban a megjelenítő kap egy értesítést az új hirdetésről. Itt van lehetőség moderálni, vagyis visszautasítani, ha valamiért nem járulunk hozzá, hogy megjelenjen. Ha viszont minden rendben ment, akkor a pénzt megkapjuk azon nyomban. Közben az AdTaily is levesz pár centet, ő ezen keres. Egy oldalnál nem sokat, de jelenleg lengyelországban 10.000 megjelenítőről, és 3.000 hirdetőről beszélünk – Canon, Ford, Nestlé -, és ezeknél a számoknál azért már csepeg valami a kasszába.

A megjelenítő aztán egy felületen keresztül láthatja, hogy mennyi megjelenés és kattintás volt a hirdetésen, és biztos valahol a hirdető is kap statokat, de ezt egyelőre nem találtam meg :)

Nekem abszolút bejövős a cucc, már csak a könnyű kezelhetősége miatt is, de az újszerű megközelítés is tetszik.

Nehéz lenne egyelőre hatékonyságról beszélni, a hirdetésfeladó szerkesztőn lehetne még javítani, például színek és fontok választása a jobb designba illeszkedést elősegítendő, esetleg kártyás fizetés lehetőség, stb. Mindenesetre ha szélesebb körben is elterjedne itthon, akkor biztos vagyok benne, hogy abszolút konkurensként léphetne fel pl. az Adsense-el szemben, bár a kettő alkalmazása nem zárja ki egymást egy oldalon.

Nagy mennyiségű AdTaily-t használó oldal esetében jó lenne egy akár tematikusan szűrhető lista is, hogy tudjuk milyen típusú oldalak vannak a rendszerben ahol hirdetést tudok megjeleníteni. Mondjuk a 20-30-50 oldalra egyesével feltöltendő hirdetések tudnak majd pepecselős melók lenni, de lehet idővel erre is lesz megoldás. Majd meglátjuk, én szurkolok.

Te mit szólsz?