Google Archiv

Viszonylag megbújva, elég halkan került sor ennek a bejelentésére tegnap, a Google szokásos havi változásait összefoglaló listájában. International launch of shopping rich snippets. [project codename “rich snippets”] Shopping rich snippets help you more quickly identify which sites are likely to have the most relevant product for your needs, highlighting product prices, availability, ratings and review counts. This month we expanded shopping rich snippets globally (they were previously only available in the US, Japan and Germany). Azt hiszem ez ennél nagyobb horderejű cucc, hiszen lehetőség van ennek segítségével árat, termék kondíciót (új, használt, stb.), illetve elérhetőséget (raktáron, előrendelhető, elfogyott, stb.) is [&hellip

Tovább...

Ahogy egyre többen használjuk a Google+-t, úgy kerül publikálásra egyre több tartalom rajta, és sokszor szemet szúr, hogy a megosztások szövegezése nagyon sok esetben problémás. A megosztások többféleképpen történhetnek, vagy a weboldalon elhelyezett +1 gomb megnyomása után a felbukkanó buborékba tudunk saját szöveget írni a weboldalról kiszedett infó mellé, illetve az adott oldal URL-jét a Google+ felületére is másolhatjuk. (Most a különböző 3rd party megosztásokra nem térek ki, de ott is hasonló a szitu.) A lényeg mindenhol ugyanaz, mégpedig, hogy a weboldalról benyalt szöveget nem tudjuk módosítani, csak törölni. Nagyon sok esetben hiányos és semmitmondó szövegek jelennek meg, a legcsekélyebb [&hellip

Tovább...

Ellentmondásos viselkedés figyelhető meg a nagy (és persze kisebb) tartalomgyárak (Index, Origo, HVG, stb.) háza táján amikor a bővített kivonatokról esik szó. De ne rohanjunk ennyire előre! Miről is van szó? Kezdetnek egy prezentáció tőlem a tavalyi SuperSEO konferenciáról. Ezt érdemes bevezetőként átpörgetni, mert épül a poszt további része. (Ha a szöveg nem látható megfelelően, akkor van full-screen lehetőség!)   Rich Snippetek a gyakorlatban! on Prezi A prezi néhány kivételtől eltekintve ma is megállja a helyét, sorra veszem gyorsan mi is változott, illetve néhány dologgal kiegészíteném a látottakat: Lett időközben a jelentősebb (Google, Bing, Yahoo, Yandex) keresők által támogatott adatjelölési [&hellip

Tovább...

Az első „tapogatózó” magyar nyelvű Google Webmester Hangout után most pénteken (12.02) újra lesz 60 perc webmestereskedés, 2 Googler vezényletével. Gary Illyes Zürichből, Nebehaj Viktor pedig Dublinból igyekszik majd válaszolni a kérdésekre, amiket a résztvevők persze egymással is megvitathatnak. Google+ profil, webkamera és mikrofon erősen ajánlott, ezekkel pörgősebben megy az eszmecsere, de ne keseredjen el az se akinek épp nincs ilyen, a Hangoutra ezek nélkül is benézhetsz, fülelni lehet, írni pedig csetten. A múlt heti alkalomra Gary készült egy prezivel, – Diagnosing website crawling and indexing issues -, ezen akkor nem mentünk végig, talán most folytatjuk. (Ha hétvégi házi volt, [&hellip

Tovább...

2 hetes iráni utazásom első napján volt szerencsém meglátogatni a teheránban megrendezésre került Digital Media Expo-t, ahol a helyi játék és mobil alkalmazás fejlesztők, telekommunikációs cégek, a kormány Cyber Police „alakulata” és megannyi az internethez és kommunikációhoz kapcsolódó csoport vett részt. Természetesen külön standokon kapott helyet a kormány megannyi szerve, és voltak szép számmal – igen csak igényesen megcsinálva – installációk arról, hogy a számítógépes játékok miért és hogyan teszik tönkre az életünket, mennyire rendszerellenesek, stb. stb. Vicces volt látni a „veszélyes” játékok közé sorolt Grand Theft Auto-t vagy a Spore-t, de a Sims-en és Harry Potteren is jókat kuncogtam [&hellip

Tovább...

Augusztus 24 volt a nap amire mindannyian vártunk, ekkor vált mindenki számára elérhetővé a Google Analytics új „prémium” szolgáltatása, a Multi-Channel Funnels. Nekem volt szerencsém ezt a feature-t a beta időszakban is tesztelni, ezért külön köszönet a Google Magyar és dublini irodájának. A 2011 augusztus 31-én megrendezett Google Ügynökségi napon prezentációt is tartottam a témából, ezt osztom meg most veletek. A prezentáció Prezi-ben készült, próbálom szövegesen is interpretálni a látottakat :) Augusztus 24 volt a nap amire mindannyian vártunk, ekkor vált mindenki számára elérhetővé a Google Analytics új „prémium” szolgáltatása, a Multi-Channel Funnels. Nekem volt szerencsém ezt a feature-t a [&hellip

Tovább...

Az új oldalak feltérképezése és a kereső indexbe kerülése a legtöbbször sürgető mindenki számára, főleg kisebb site-ok esetén, ahová a Google robotja nem látogat túl gyakran. A kezdetek kezdetén még manuálisan submitolták be az emberek a keresőkbe az oldalaikat, ám az utóbbi időben ez a tevékenység eléggé kikopott már, bár mindig vannak olyanok akik ezért még pénzt is képesek elkérni. Aki nagyon türelmetlen volt, az kísérletezhetett – Googlebot csalogatás PubSubHubbub-al, Új sitemap formátumok -, de egy jó sitemap és pár link elhelyezése mindig meghozta a kívánt eredményt, és a Google elég jó munkát végez amúgy is. Szóval a feltérképezés egyre [&hellip

Tovább...

A Google tovább finomította a Webmaster Eszközökben az URL paraméterek kezelését, mostantól gyakorlatilag megadhatjuk, hogy egy-egy paraméter hogyan módosítja az oldalak tartalmát. Mi a baj a paraméterekkel? Felhasználói szempontból nem sok, bár az értelmezhetetlen és hosszú URL-eket nézzük az sem valami szívderítő, ám a keresők szempontjából ennél komolyabb a történet. A legfőbb gond a duplikáció. Azok miatt a paraméterek miatt, amik az oldal tartalmát nem befolyásolják – pl. ár vagy név szerinti rendezés -, a kereső több címet térképez fel, ahol pontosan ugyanaz a tartalom található. Egy példa: http://www.xxxxx.hu/konyv/sport_termeszetjaras/atletika/ http://www.xxxxx.hu/konyv/sport_termeszetjaras/atletika/?ord=ar_asc http://www.xxxxx.hu/konyv/sport_termeszetjaras/atletika/?ord=szerzo A Google álláspontja ezzel kapcsolatban a következő: Az azonos [&hellip

Tovább...

Most kaptam egy sajtóanyagot, miszerint már magyar nyelven is elérhető a Google két lépcsős hitelesítési megoldása. Én már használom egy ideje, teljességgel elégedetten, és megnyugtató biztonságot biztosítva a Gmail, vagy egyéb fiókok használata esetében. Így visszatekintve mondjuk az elmúlt negyed évre, szerintem ennyi jelszó és hozzáférés korábban még nem került ki a netre, elég ha az Anonymousra vagy a Lulz „munkáira” gondolunk. Tényleg, mikor cserélted utoljára a jelszavad a fontosabb helyeken? :) Ezért bátorkodom tehát itt is felhívni a figyelmeteket, hogy szánjatok időt a beállításokra, most már van magyar segítség is! A sajtóközlemény szövege: Budapest, 2011. július 13. – Mától [&hellip

Tovább...

Az elmúlt hónapokban nagy örömünkre szolgált, hogy a Google Webmaster Tools rengeteg hasznos információ megjelenítésének lehetőségével bővült, amikről itt a blogon is megemlékeztünk: CTR és egyéb nyalánkságok a Webmaster Tools-ban Új adatok a Webmaster Tools-ban: search queries w/ top pages, közbeeső linkek Néhány hete egy Google Analytics és Google Webmaster Tools integrációrol jöttek hírek, ami egy pilot keretében lett elérhető pár embernek. Ma reggelre meg is jött jóváhagyás, ezért gondoltam megosztom az „élményeke” ezzel kapcsolatban. Az első és egyben legfontosabb, hogy a Google Analytics Traffic Sources menüpontjába került egy Search Engine Optimization rész, ahol a behúzott adatokat elérjük :) (kattints [&hellip

Tovább...