A Google Analytics magasabb fokozatba kapcsolt

Szerző:

2009 október 20Google Webanalitika

Néhány információ korábban kiszivárgott a Google Analytics várható újdonságairól, de még fel sem ocsúdtam, mikor már hivatalosan is bejelentették őket az Analytics hivatalos blogján.

Miután egy elég nagy update-ről van szó, biztos várni kell pár napot amíg minden új feature aktív lesz, nálam egyelőre még semmi sem látszik.

Jöjjön az elég ütős lista:

Goal változások: Az eddig 4 goal helyett immár 20 goal definiálható. Eddig a célok elérése úgy müködött, hogy ha a felhasználó eljutott egy általunk megadott URL-re a site-on, akkor teljesült a cél. Most ez változott, vagyis bővült, mostantól lehet goal az oldalon eltöltött idő (Time on Site), valamint a Pageview per Visit, azaz akkor lesz elért egy cél, ha az általunk meghatározott számú oldalmegtekintés megtörténik.

Segment Unique Visitors: Mostantól lehetőség van a Unique Visitors-ok (Teljesen egyedi látogatók) szegmentálására is, korábban róluk mindössze 1 helyen kaphattunk infot, itt: Visitors > Visitor Trending > Absolute Unique Visitors.

Custom Variables: A Custom Variables segítségével különféle címkéket „ragaszthatunk” például a látogatóinkra, melyek alapján tovább tudjuk őket vizsgálni és követni. Eddig egy ilyen címkét tudtunk 1 egyedi látogatóhoz rendelni a _setVar segítségével, mostantól azonban több is rendelhető lesz. A lehetőségek kb. végtelenek:

– member és non-member szegmentálás
– vásárló, nem vásárló szegmentálás
– tartalom alapján kategorizálás
– a látogatók landing page alapján történő szegmentálása
– vásárló szegmentáció rendelések alapján
– stb.

Ezeket a saját változókat többféle szinten tudjuk beállítani, Pageview, Visit és Visitors szinten. Bővebb infó a Custom Variables lehetőségekről.

Expanded Mobile Reporting: iPhone-os látogatókról eddig is volt már infónk – Google Analytics iPhone szegmens -, de valljuk be ez édeskevés, hiszen idehaza azért nem rohangál még mindenki ezzel a készülékkel felszerelkezve. Mostantól lehetőségünk lesz követni a site-unk mobil telefonról történő látogatásait is, és azokról jelentést kapni. Attól függetlenül, hogy azok támogatják a javascriptet vagy nem. Azért a történet nem megy ennyire könnyen, muszáj lesz egy szerver oldali kódra elhelyezni, melyet innen lehet letölteni, és ami egyelőre a következő nyelveken készült site-okat támogatja: PHP, Perl, JSP and ASPX (azt hiszem ezzel azért elég nagy réteg le van fedve)

Analytics Intelligence: Tessék, ez is ittvan még :) Mostantól a Google Analytics értesít bennünket ha az eddig megszokott látogatói mintákban változás következik be, pl. hirtelen kapunk plussz 2000 látogatót valahonnan, vagy hirtelen megnőtt a bounce rate-ünk, stb. Ez az adat nem real-time, napi, heti és havi minták alapján jöhetnek a jelzések. Nem kell tehát mostantól bogarászgatni, hogy mi is van, gyakorlatilag figyelmeztetve leszünk. Saját alertek is beállíthatóak lesznek különféle mérőszámok és dimenziók alapján. Talán egyszer sms-ben is megkaphatjuk majd ezeket a jelentéseket. Nem lennék meglepve :)

Advanced Table Filtering: Gyakorlatilag egy táblázat elemeinek a gyors filterezésére lesz lehetőség, ahol táblázatos formában kapjuk az adatokat. Pl. a Forgalom forrásai, Kulcsszavak résznél, ha van 500 kulcsszó a táblázatban amiken keresztül a látogatók jöttek, akkor gyorsan meg lehet szűrni, hogy csak azok maradjanak, ahol a lepattanási arány (bounce rate) kisebb mint 30%.