Közel áll hozzám a téma, hiszen a saját bőrömön tapasztalom meg, hogy mennyire hátrányos helyzetben vannak a vakok és gyengénlátók az interneten. Sajnos a site-ok többsége egyszerűen nem tekinti az ilyen hátránnyal élőket potenciális célközönségnek. Nem vásárlók, nem „emberek”. Durva kimondani, de így van szerintem. Persze tisztelet azoknak az oldalaknak, akiknek a készítői időt és energiát áldoznak arra, hogy a weboldal a screenreaderek számára is járható legyen.
A Google nemrég jelentette meg Accessible View nevű experiment-jét, melynek segítségével a találati listájának elemei nagyítva, sokkal láthatóbban jelennek meg, illetve a screen readerek és beszélő böngészők automatikusan elkezdik olvasni az adott elemet ha ránavigálunk.. (Egyelőre csak Firefox 3-ban működik, de minden bizonnyal bővülni fog a lista.)
Az újítással, a találati listában billentyűk segítségével történő navigáció is lehetővé válik, ugrálni tudunk egyik találatról a másikra, megnyithatjuk, illetve akár tovább növelhetjük, vagy csökkenthetjük a kijelölt elem méretét.
A usability megvalósítása ugyan nem tipikusan SEO-s feladat, de néhány apróságot mi is hozzátehetünk a sztorihoz. Ha pl. csak az oldal belső linkjeinek a megfelelő szövegezésére gondolunk, már sokat segítünk, hogy a screen reader segítségével böngésző gyengénlátók „tudják”, hogy hova jutnak ha az adott linkre kattintanak. És még lehetne sorolni.