Etarget hirdetések a Johu keresőben kis szépséghibával

Szerző:

2009 július 23etarget Hír / Info / Pletyka

Pont a délután folyamán jutott eszembe – miután a szorcs.hu nyílt napot tart -, hogy miért nem jelenítenek meg Etarget hirdetéseket. Erre nem sokkal később jön egy levél az Etargettől, amiben felhívják a figyelmemet egy új lehetőségre:

Az Etarget reklamhalozat uj alkalmazast tesz elerhetove az On szamara, megpedig egy uj keresot. Tulajdonkeppen egy kulcsszavas (szoveges) keresorol van szo, amely a talalati listaban relevans talalatokat ad. A keresest a JOHU.hu-val valo egyuttmukodessel tesszuk lehetove

Akinek újdonság lenne ez az új magyar kereső, annak álljon itt egy idézet hivatalos forrásből:

Az erre vonatkozó kérdéseket megelőzendő, nem, nem akarjuk megverni a Google-t a magyar piacon, és igen, vannak olyan keresések, ahol vannak problémák. A lényeg, hogy szeretnénk más eredményeket mutatni, és nem Google Adsense hirdetéseket közzétenni. A kereső a Yahoo indexére épül, azt egészítjük ki és optimalizáljuk a magyar nyelvi környezetnek megfelelően.

Ha részt szeretnénk venni a programban – kvázi szeretnénk jutalékot kapni -, akkor regisztráljunk az , illetve ha már tagok vagyunk, akkor látogassuk meg a www.etarget.hu/partneroldalt, készítsünk egy új reklámfelületet, válasszunk ki egy Johu dobozt, és a kapott HTML kódot illesszük a weboldalunkba.

Ezzel párhuzamosan egyébként is feltüntek az Etarget hirdetések a Johu találati listájában, annak a tetején, kontextuálisan kapcsolódva a keresőkifejezéshez.

És akkor jöjjön az egyetlen apró negatívum számomra. Hozzá kell azonban tennem, hogy azt információt kaptam, hogy gyakorlatilag még változhat sok minden, és legyünk türelmesek.

Vessünk egy pillantást a képre:

johu.hu, etarget

Nekem az nem jött be, hogy a „fizetett hirdetések” ugyanolyan színnel, betűvel és formában jelennek meg mint az organikus találatok. Az organikus találatokat csak egy sorszám különbözteti meg, amit viszont iszonyú könnyű nem észrevenni. Ez így megtévesztő, zavaró, és rengeteg false klikket tud hozni. Nem véletlen, hogy a Google is elég jól elkülöníti a fizetett hirdetéseket, ennek egyértelmünek kell lenni a felhasználó számára, hogy mi micsoda, és miért van ott.

Remélem ezt a megfelelő helyeken is észreveszik majd, és lépnek az ügyben.