Érdekesség. Ez egy nem dokumentált feature, ellentétben pl. a site: , filetype: és a többi operátorral. Gyakorlatilag azt tudjuk vele szabályozni, hogy az egyik kifejezés amire keresünk, milyen “közelségben” (proximity) legyen a másik keresőkifejezéssel a találatként visszaadott oldalon. Egyszerűbben: maximum hány szó válassza el a két keresőkifejezést. Minél kisebb a szám a zárójelek között, annál közelebbi találatot szeretnénk. (AROUND(1) = közvetlen mellette, AROUND(2) egy szóval arrébb, és így tovább. Ez így a mindennapi általánosabb keresések során nem lesz számunkra túl hasznos, de amikor egészen speciálisan akarunk szűkíteni, akkor jól jöhet. Az operátort mindig nagybetűvel írjuk a keresőmezőbe! A különböző egyéb [&hellip
Keresők Archiv
A múlt hét pénteki Barátok Közt részben Miklós az internet segítségével próbál régen örökbeadott fia nyomára bukkani, ehhez pedig a www.kereso.hu-n található keresőmotort veszi igénybe :) Mindezt Internet Explorer alól, köszönjük. Az “új” kereső a screenshot szerint igen gazdag tudású, van benne kép és hírkereső, valamint fordító, de elérhetjük a valószínűleg online tárolt dokumentumainkat is innen ;) Az adott oldalon természetesen semmilyen keresőmotor nincs, bár a domain létezik, és egy bizonyos Arkon Zrt. kezében van. 1999-ben az Archive.org szerint következő tartalom volt látható az oldalon: Az a bizonyos kereső azóta sem készült el. A múlt hét pénteki Barátok Közt részben [&hellip
Interjú sorozatom legújabb részében, a héten publikusan is elindult Bluu kereső ötletgazdájának és vezető fejlesztőjének, Szűcs Józsefnek tettem fel pár kérdést. Kértem, hogy meséljen a különleges indexelési technológiájukról, arról, hogy mi hajtja őket, és hogy mik a terveik a jövőre nézve. Interjú sorozatom legújabb részében, a héten publikusan is elindult Bluu kereső ötletgazdájának és vezető fejlesztőjének, Szűcs Józsefnek tettem fel pár kérdést. Kértem, hogy meséljen a különleges indexelési technológiájukról, arról, hogy
A múlt héten a Google Buzz megjelenése elnyomott minden más Google hírt, de volt egy “apróság”, ami számomra sokkal izgalmasabb volt ennél. Na persze csak miután picit mélyebben meg is néztem miről van szó. Az alap hír – amit idehaza szinte le se hoztak – annyi, hogy a Google 50 millió dollárért felvásárolt egy 2007 végen alapított vállalkozást, az Aardvark-ot, ami egy Social Search Engine. Csak itt minden máshogy működik mint egy “normál” keresőnél, bár ahogy látni fogjuk, algoritmusok itt is vannak. Az Aardvark ahogy említettem egy Social Search Engine, ahol kérdéseket tehetünk fel – egyelőre angol nyelven -, amikre [&hellip
Bluu közeli források azt csiripelik, hogy február folyamán a magyar kereső megnyitja kapuit a nagyközönség előtt, nem lesz már szükség regisztrációra sem. A meg nem erősített információk szerint várható egy komolyabb ráncfelvarrás a design tekintetében, át lesz dolgozva a találati lista is, valamint rengeteg új feature jön, melyek a felhasználói élmény növelésében játszanak majd szerepet. Az új Bluu logó A srácok úgy tűnik komolyan gondolják a dolgot, és magasabb fokozatba kapcsoltak. Amint lesz még infó, igyekszem majd közreadni. Addig is kíváncsian várjuk a fejleményeket. Időközben elindult a kereső twitter csatornája is, @Bluu_kereso Bluu közeli források azt csiripelik, hogy február folyamán [&hellip
A Razorfish összeszedte az elmúlt 10 év kiemelkedő eseményeit a Search világából, és egy emészthető, grafikus formában – kicsit Prezi feeling – átfuthatjuk, hogy mi is történt. Inkább szépen designolt mint hosszú, de elég tartalmas és vannak benne érdekes dolgok. Megtekintéshez kérem fáradjon a link mögött található oldalra: A Decade in Search A Razorfish összeszedte az elmúlt 10 év kiemelkedő eseményeit a Search világából, és egy emészthető, grafikus formában – kicsit Prezi feeling – átfuthatjuk, hogy mi is történt. Inkább szépen designolt
Így hangzott a felütés Twitteren, és arra kértem a követőimet, hogy folytassák a mondatot, ötletekkel, kívánságokkal, meglátásokkal. Ők mit szeretnének egy ütős magyar keresőben látni, csinálni. @ba78 Magyar kereső vagyok, a mély, spam mentes, releváns, szemantikus keresésben látom a jövőt. #husearch @tothbenedek sokmindent. Near-live kontent, site-specifikus megjelenés, elsősorban tartalom alapú sorrendezés #husearch @rungandras ismerném a magyar nyelvet és használnám az ingyenes nyelvtech eszközöket. #husearch @sycko …realtime lennek es csak magyar kontetet tolnek alapertelmezetten. #husearch @sycko piacot pedig ugy szereznek, h menove tennem a rajtam keresztul torteno keresest. #tudodmi #husearch @rip911 Ha én magyar kereső lennék, akkor a védőoltást tuti nem [&hellip
A @techcrunch nagyon találóan írta a következőket: Search Engines are like sharks: If they stop moving, they die. Szóval mozgolódni kell, és a keresőpiac az utóbbi időben mintha az eddig megszokottnál is aktívabb lett volna. Nem csak a Bing megjelenésére, vagy a Microsoft Yahoo-val kötött “házasságára” gondolok, hanem például a real-time search körül felerősödött igényekre és várakozásokra is. De állhatna itt a friss Facebook + Friendfeed kereső vonatkozású aspektusa is. (Webisztán a link alatt, tessék elolvasni) A Google tegnap előjött az “új keresőjének” dev preview-jával, ami egy alapvetően szokatlan lépés tőle, hiszen az algoritmus váltásokról és egyéb változásokról nem nagyon [&hellip
Örök kérdés, hogy a visual search engine-ek jók e, hasznosak e, jobban tudunk velük keresni mint pusztán csak szöveges társaikkal. Már ami a megjelenítést illeti. Való igaz, hogy a kereső felület az utóbbi években lényegesen nem változott. Voltak, vannak próbálkozások, ilyen volt a Searchme: is, ami szép lapozgatható formában tette elénk amit keresünk. Erről most csak egy videót tudok már hirtelen mutatni, mert a Searchme: likviditási gondokkal küzd, és jeleneleg át van irányítva a google.com-ra. Ma reggel ReadWriteWeb-en jött szembe egy új visual search engine beharangozó, amire mint minden ami search-el kapcsolatos hírre, azonnal ránézek. A 6 hete élesben is [&hellip
Volt idő, amikor a Google adta a Yahoo keresési eredményeit, egészen pontosan 2000 júniusától 2004 februárig, mikortól is az Inktomival és az Overture-el felvértezve a Yahoo maga szolgálta ki a kereséseket a weboldalain. Most azonban – várhatóan 2010 elejétől, ha a hatóságok jóváhagyják – új fejezettel bővül a keresők története, a Microsoft ugyanis 10 évre “lehetőséget vásárolt”, hogy saját keresőtechnológiájával szolgálja ki a Yahoo-s kereséseket. Mindemelett jogot kap arra, hogy a Yahoo keresési technológiáját beépítse a sajátjába, vagyis fejlessze azt. Ráadásul az együttműködés első öt évében a Microsoft a Yahoo oldalak forgalma után fizet majd a keresőcégnek, a Yahoo oldalakon [&hellip