Nem olyan régóta lehetőség van már az AdWords-ben arra, hogy hirdetéseinket a Google tartalmi hákózatán belül (Content Network) site-okra célozva futtassuk, azaz megadhatjuk azoknak a honlapoknak az URL-jét, ahol szeretnénk ha megjelennének.
Ezt úgy tudjuk megtenni, hogy az AdWords kezelőfelületén a Campaign Summary oldalon megkeressük az Online Campaigns nevű táblázatot, majd ott kiválasztjuk a Create new campaign szekciónál a Placement-targeted opciót.
Látjuk ugye a jelentősségét ennek a lehetőségnek? Például sokkal kontrollálhatóbban adhatjuk meg azokat a siteokat, ahol látni szeretnébk a hirdetéseink megjelenését. A siteok kiválasztása azonban időigényes feladat.
Ebben lesz segítségünkre az AdsenseFinder, ami egy egyszerű kis windows alatt futó ingyenes program. Megadhatjuk neki, hogy milyen kulcsszavakra vagyunk kiváncsiak, ő pedig összeszedi nekünk, hogy mely siteok a legrelevánsabbak, feltünteti, hogy találunk e az adott oldalon Adsense hirdetési lehetőséget, valamint az oldal Alexa Rank-jét is kiírja. Magyar kulcsszavakkal is jól működik. Ha ötlettelenek vagyunk, akkor hasznos lehet, bár néhány opciót még beletehetnének, esetleg PageRank kijelzés az adott oldalaknál. A fejlesztők folyamatos frissítést igérnek, szóval a lehetőségek tárháza valószínűleg bővülni fog még.