Egy oldal ami mindent visz

Szerző:

2010 február 18Keresőmarketing

Az egyik vezető amerikai digital agency, az iCrossing február elején publikált egy tanulmányt, a keresők első találati oldalán való megjelenés fontosságáról.

9 hónapon keresztül 10 nagy ügyfelük forgalmát vizsgálták, csak non-branded kulcsszavakra, így végül 8.9 millió látogatón alapulva jöttek ki ezek a számok.

Igazság szerint ezt az egy képet szeretném kiemelni a tanulmányból – a link alatt szabadon elérhető, 4 oldal -, ami sok magyarázatot nem is igényel.

page-one visibility

Gyakorlatilag az látszik, hogy a látogatók 95%-a az első találati oldalról érkezett a vizsgált weboldalakra, alig adva lehetőséget a második vagy harmadik találati oldalnak. Korábban viszonylag elfogadott volt, hogy általánosságban azt mondtuk, hogy az első 2-3 találati oldalon jelen kell lenni, mert ezt még megnézik a felhasználók, de látszik, hogy ezen a téren is elég nagy eltolódás van már.

Ráadásul ezek a számok jócskán meghaladják az IAB Europe és az InSites Consultancy tavalyi közös felmérésének a számait, ahol 40%-ban voltak azok akik nem mennek tovább az első oldalnál, és 70%-ban azok, akik nem mennek tovább a keresők harmadik találati oldalára.

Igazság szerinte nem egetverő újdonság amit az iCrossing elénk tár, azonban nagyon fontos észben tartani, és nem megelégedni egy szimpla keresőben való jelenléttel, hanem törekedni a minél jobb helyre. Az első találati oldalon.