Keresőmarketing helyzet 2010 – SEMPO adatok

Szerző:

2010 március 26Keresőmarketing

A 2002-ben alapított, keresőmarketing cégeket tömörítő non-profit szervezet, a SEMPO Search Engine Marketing Professional Organization, kiadta idei éves – szám szerint a hatodik – jelentését a keresőmarketing piac helyzetéről. 68 ország, mintegy 1500 ügynökségi és ügyfél oldalon tevékenykedő résztvevő válaszaira alapozva. Az online felmérés kitöltőinek 64% volt ügynökségi, míg 36%-a megrendelői/hirdetői oldalról. (Magyarországról 2 válaszadó volt.)

Ezen belül az ügynökségi és hirdetői oldalról érkezett kitöltők a következőképpen oszlottak meg országonként.

Ügynökségek

Cégek/Hirdetők

A teljes felmérés sajnos nem érhető el ingyen, ezért ebben a posztban is csak a lényeges részek vannak kiragadva, amelyek hozzáférhetőek voltak. Akit érdekel az egész cucc, az 75 euróért már viheti is innen: State of Search Engine Marketing Report 2010

Néhány megállapítás:

  • A keresőmarketing költések az USA-ban, 2009-ben 8%-al emelkedtek a 2008-as évhez képest, 13.5 milliárd dollárról 14.6 milliárd dollárra. Ez a szám 2010-re elérheti a 16.6 milliárd dollárt, ami 14%-os növekedést jelent majd.
  • A vállalatok továbbra is folytatják az elköltött pénzeik átcsoportosítását a keresőmarketing irányába. Teszik mindezt a direkt mail, display és print hirdetésekre elköltött összegek rovására.
  • A Google továbbra is abszolut domináns, a megkérdezettek 97%-a használja a Google Adwords-öt, 50% a Yahoo!, míg 44% a Bing hirdetési rendszerét.

Ezek az adatok is biztatóak:

  • A tervek szerint a cégek 43%-al szeretnének többet költeni SEO-ra 2010-ben (USA 44%)
  • PPC esetében 37%-al több költést várnak 2010-ben (USA 38%)
  • Több mint fele a cégeknek mindenképpen többet szeretne költeni SEO-ra és PPC-re is 2010-ben

Az alábbi ábrán látható, hogy milyen büdzsék pattannak el jellemzően SEO tevékenységre. A 43%-al toronymagasan vezető 1-25000$ dolláros éves költés felső határa azért még idehaza is ritka, nem hogy a többi.

Arra a kérdésre, hogy alapvetően milyen célból alkalmazzák a SEO-t, a következő eredmények születtek (piros oszlop: első legfontosabb cél | szürke oszlop: második legfontosabb cél)

(kattints a képre a nagyobb méretért)

A válaszadók szerint az egyik legnagyobb kihívás 2010-ben a keresőmarketingben és a közösségi médiában is a ROI (Return of Investment – Befektetések megtérülése) mérése, és megállapítása lesz.

Fontos szerepet tulajdonítanak a személyre szabott keresési találatoknak is, 31%-uk szerint „nagyon jelentős”, míg 44%-uk szerint „jelentős” hatása van/lesz ennek a tényezőnek a jövőben.

Egyelőre a legtöbb vizsgálat azt mutatja, hogy ennek azért nincs még akkora befolyásoló szerepe a helyezésekre mint azt sokan várták. Mondhatjuk úgy is, hogy jelentéktelen eltérések vannak a találati listában a personalized search miatt.

Itthon?
A fenti adatok trendbelisége átültethető az itthoni helyzetre is, nincs kétség a szektor erőteljes növekedéséről és felértékelődéséről. A büdzsék még kistestvérei az amerikai vagy nyugat-európai költéseknek, de javul ez is. Jó munkánk van, becsüljük is meg és ne panaszkodjunk.

Ami viszont közben eszembe jutott az az, hogy egy SEMPO szerű csak magyar keresőmarketing cégeket tömörítő szervezet menő tudna lenni. Az IAB search munkacsoportja ugyanis elég kevés figyelmet fordít a keresőoptimalizálásra, javarészt a PPC a zászlóshajó ott. Más kérdés viszont, hogy idehaza kik tudnának egy ilyen szervezetet összehozni és menedzselni.