Keresőmarketing Archiv

Az egyik vezető amerikai digital agency, az iCrossing február elején publikált egy tanulmányt, a keresők első találati oldalán való megjelenés fontosságáról. 9 hónapon keresztül 10 nagy ügyfelük forgalmát vizsgálták, csak non-branded kulcsszavakra, így végül 8.9 millió látogatón alapulva jöttek ki ezek a számok. Igazság szerint ezt az egy képet szeretném kiemelni a tanulmányból – a link alatt szabadon elérhető, 4 oldal -, ami sok magyarázatot nem is igényel. Gyakorlatilag az látszik, hogy a látogatók 95%-a az első találati oldalról érkezett a vizsgált weboldalakra, alig adva lehetőséget a második vagy harmadik találati oldalnak. Korábban viszonylag elfogadott volt, hogy általánosságban azt mondtuk, [&hellip

Tovább...

Általánosságban a keresőmarketingről és annak hazai helyzetéről hallhattatok beszélgetést Sziebig Péterrel, a Klikkmánia ügyvezetőjével a radiocafén. Aki lemaradt volna róla a Play gombra kattintva itt meghallgathatja: Reklámvilág – Beszélgetés a Keresőmarketingről A SEO-ról mint a keresőmarketing egyik pilléréről, sajnos nem sok szó esett. Általánosságban a keresőmarketingről és annak hazai helyzetéről hallhattatok beszélgetést Sziebig Péterrel, a Klikkmánia ügyvezetőjével a radiocafén. Aki lemaradt volna róla a Play gombra kattintva itt meghallgathatja: Reklámvilág – Beszélgetés a

Tovább...

Az iProspect a Forrester Consultinggal közösen készített egy tanulmányt, amiben az Online Display hirdetések és a Search Engine Marketing egymásra hatásait vizsgálják. 1575 ember vett részt a felmérésben, ahol mindössze 3 kérdésre kellett válaszolniuk. Én ezek közül az elsőt emelném ki. A tanulmány teljes egészében innen tölthető ingyen (16 oldal): Search Engine Marketing and Online Display Advertising Integration Study Az első kérdés kb. az volt, hogy az elmúlt 6 hónapban, amikor egy hirdetéseket is megjelenítő site-on a válaszoló megnézett egy terméket, szolgáltatást, tartalmat, stb. kínáló hirdetést, akkor ez milyen “reakciókat” váltott ki belőle: 2 érdekes dolog van, az egyik az, [&hellip

Tovább...

Oldalunknak egy adott kulcsszóra való pozíciójának vizsgálatára számtalan módszer van, ezek közül a most bemutatott a Google Analytics-et hívja segítségűl. Oldalunknak egy adott kulcsszóra való pozíciójának vizsgálatára számtalan módszer van, ezek közül a most bemutatott a Google Analytics-et hívja segítségűl

Tovább...

Egyik kedves ismerősöm vadul készíti a szakdolgozatát a keresőmarketing csodálatos világáról, és ehhez kér némi segítséget Tőletek, ami egy rövid – 3 perc alatt kitölthető – kérdőív megválaszolásában manifesztálódik. Kérlek titeket, ha van ennyi időtök, akkor segítsétek Gábor munkáját a kitöltéssel. A kérdőív itt található: Kérdőív – szakdolgozati felmérés Az eredményekről remélhetőleg be tudok majd itt a blogon számolni. Egyik kedves ismerősöm vadul készíti a szakdolgozatát a keresőmarketing csodálatos világáról, és ehhez kér némi segítséget Tőletek, ami egy rövid – 3 perc alatt kitölthető – kérdőív megválaszolásában manifesztálódik. Kérlek

Tovább...

Ha ezen már túlvagyunk – Search Engine Marketing – olvasnivaló, akkor mehetünk tovább, egy újabb hasznos kis olvasnivalóval. Az ebook címe, Landing Page Optimization – The definitive guide to testing and tuning for conversions , Tim Nash tollából. (linkre kattintva letölthető, pdf, 6.5MB) Fontos, hogy ne keverjük össze a landing page és a weblap/weboldal fogalmát. A landing page egy teljesen más kategória. A felépítés, a “közönség” megismerése, a döntési mechanizmusok működése, a tesztelés és természetesen az elmaradthatatlan technikai tuning lépésein vezet keresztül minket ez a könyv, Seth Godin és Avinash Kaushik ajánlásával: “Tim has figured out what so many people [&hellip

Tovább...

Az Etarget, Közép- és Kelet-Európa vezető kontextuális online hirdetési szolgáltatója már a Facebookon, a világ egyik legnagyobb közösségi oldalán is jelenít meg hirdetéseket. A néhány hete bevezetett szolgáltatás teszt üzemmódban működik, az Etargeten jelenleg hirdető ügyfelek reklámjai azonban már most is megjelenhetnek a Facebookon. “A tartalmilag nem célzott, általános linkeket az Etarget eddig is használta a közösségi hálózatokon, az online játékoldalakon és a videómegosztókon – mondta el Kálmán Tamás, az Etarget magyarországi vezetője. – Ha az ügyfelünk engedélyezi az általános linkek használatát, a hirdetése mostantól a Facebookon is megjelenik“ A Facebookon regisztrált magyarok száma az utóbbi hónapokban exponenciálisan nőtt, ma már körülbelül százezren vannak. Az Etarget jelenleg is szolgál [&hellip

Tovább...

Előre leszögezem, hogy nem fogom megválaszolni azt a kérdést, hogy melyik a jobb, a SEO vagy a PPC. Ideológiai és szakmai vitákba felesleges lenne bocsátkozni, és bár a szívem a SEO felé húz, eszem ágában sincs szemellenzőt feltéve csak ennek a hatékonyságáról prédikálni. Nézzünk inkább számokat. Miután a hazai piacra nézve ebből a szempontból nagyon kevés infó látott napvilágot, vegyük az amerikai piacot. Ami bár nagyon különbözik a hazaitól, ám a trendek talán hasonlóak lehetnek. Nekem legalábbis annak tűnnek. Előre leszögezem, hogy nem fogom megválaszolni azt a kérdést, hogy melyik a jobb, a SEO vagy a PPC. Ideológiai és szakmai [&hellip

Tovább...

Mi az a KEI? A KEI (Keyword Effectiveness Index), gyakorlatilag egy kulcsszó “hatékonyságát” mondja meg, szigorú matematika alapján. (Éppen ezért inkább csak egy irányadó számként kezeljük, mintsem ultimate értékként.) SEO vagy PPC, a KEI segítségével képet kaphatunk, hogy a tarsolyban levő kulcsszavaink közül melyikre érdemes rámenni, figyelembe véve a versenyt és a keresettséget. Hogy számoljuk a KEI-t? A KEI 2 részből tevődik össze. A keresések száma az adott kulcsszóra a felhasználók által A versengő oldalak száma az adott kulcsszóra A formula pedig: KEI = (a keresések száma 1 hónapban)^2 / (a versengő oldalak száma) A keresések számának megállapításához használjuk a [&hellip

Tovább...