Keresőmarketing Archiv

A napokban kapott szárnyra az a hír, miszerint a Google február 28-tól bevezeti az Automatic Matching feature-t az Adwords fiókokban. Miután sokakhoz hasonlóan én sem láttam még erről hivatalos megerősítést, egyelőre “pletyka” státuszba kerül. hogy miért fontos ez? Az Automatic Matching feature lényege, hogy a kampányod gyakorlatilag kiterjeszti olyan kulcsszavakra is, amiket Te ugyen nem adtál meg a kulcsszólistában, de A rendszer űgy ítéli meg, hogy neked ez jó lehet. Egy példa: Tegyük fel, hogy az oldalad piros cipőket árul. A kulcsszavaid között ott van a ‘cipő’, ‘piros cipő’. Az Automatic Matching viszont olyan keresésekre is felhozza majd a hirdetésed, [&hellip

Tovább...

Nem olyan régóta lehetőség van már az AdWords-ben arra, hogy hirdetéseinket a Google tartalmi hákózatán belül (Content Network) site-okra célozva futtassuk, azaz megadhatjuk azoknak a honlapoknak az URL-jét, ahol szeretnénk ha megjelennének. Ezt úgy tudjuk megtenni, hogy az AdWords kezelőfelületén a Campaign Summary oldalon megkeressük az Online Campaigns nevű táblázatot, majd ott kiválasztjuk a Create new campaign szekciónál a Placement-targeted opciót. Látjuk ugye a jelentősségét ennek a lehetőségnek? Például sokkal kontrollálhatóbban adhatjuk meg azokat a siteokat, ahol látni szeretnébk a hirdetéseink megjelenését. A siteok kiválasztása azonban időigényes feladat. Ebben lesz segítségünkre az AdsenseFinder, ami egy egyszerű kis windows alatt futó [&hellip

Tovább...

Az Advertising Age gondozásában látott napvilágot ez a doksi, melyben a kereső piacről, a reklámköltésekről, a piac szereplőiről, a legmenőbb ügynökségekről és még egy rakás más dologról tudhatunk meg érdekes információkat. Mindez szép színes grafikonokkal és kellemes design-al fűszerezve :) Historikus adatok is vannak, szóval láthatjuk például a Google elképesztő növekedését az elmúlt évekhez képest. Érdemes átfutni mert nem hosszú, viszont annál érdekesebb tényeket és adatokat oszt meg velünk. Mint például azt, hogy a Yahoo-t és az MSN-t több hölgy használja mint férfi. Ez a Google-nél pont fordítva van :) Letöltés: Search Marketing Fact Pack 2007 Az Advertising Age gondozásában [&hellip

Tovább...

Az idei Golden Drum nemzetközi reklámversenyen egy lengyel ügynökség, a keresők egy új szemléletű felhasználására hívta fel a figyelmet nevezésével. Egy AIDS ellenes kampányt készítettek, mely során egy helyi lengyel keresővel – a netsprint.pl-el – szövetkezve, lefoglaltak néhány kifejezést, amire ha a felhasználó rákeresett, akkor a SERP oldalon a találatokban megjelenő kulcsszavak egy gumióvszerrel voltak körbevéve. A rövid leírása a történetnek képernyőképekk itt található: Title: AIDS search engine protection Nem láttam még hasonló megoldást eddig, nagyon ötletesnek találom, és felveti azt a kérdést, hogy vajon a keresők organikus találatai “veszélyeztetve” vannak e az ilyen marketing célú felhasználásokra. A Google szerintem [&hellip

Tovább...

Jöjjön egy kis reklám: Egy fontos téma, mely hazánkban is átalakítja az online reklámpiacot. Egy szakmai nap arról a reklám- és marketingeszközről, amely manapság a legtöbbet foglalkoztatja a marketingeseket, vállalkozókat, kereskedőket és reklámszakembereket. Egy konferencia a hazai keresőmarketing piac meghatározó szereplőivel és tapasztalt külföldi szakemberekkel. Egy nyitott beszélgetés, ahol mindenki megkapja kérdéseire a választ. Egy nap, hogy rövid legyen és velős. További információk, és jelentkezés:www.keresomarketingnap.hu Remek programnak ígérkezik, akit érdekel annak kihagyhatatlan ;) Jöjjön egy kis reklám: Egy fontos téma, mely hazánkban is átalakítja az online reklámpiacot. Egy szakmai nap arról a reklám- és marketingeszközről, amely manapság a legtöbbet foglalkoztatja [&hellip

Tovább...

Az e3internet megjelentette az első Global Search Report 2007 elnevezésú tanulmányát, melyben a sokat publikált amerikai és angol piac mellett, egyéb országok kereső penetrációjának és PPC piacának eredményeit tárja elénk. Ebben az évben 15 országból gyűjtöttek adatokat, sajnos Magyarországról valamiért nincs hír. Felvettem a kapcsolatot a szerkesztőkkel, és a jövőben ha minden jól megy már lesznek hazai statisztikák is. A vizsgált országok naygrészében elég erőteljes a Google dominanciája, de például Csehországban, vagy Észtországban nem az első helyen áll. Kínáról és Dél-Koreáról meg eddig is tudtunk. Érdemes végigböngészni. A tanulmány letölthető innen: Global Search Report Kicsit próbáltam utanájárni a magyarországi helyzetnek [&hellip

Tovább...

Vannak ugyebár a “hagyományos” kulcsszó helyezés ellenőrző eszközök, amik úgy működnek, hogy megadunk nekik egy kulcsszót, és egy domaint, majd a keresés után kapunk egy eredményt, hogy az adott kulcsszóra, hanyadik helyezést érünk el a SERP-ben. A SeoDigger máshogy működik. Itt egy domaint, vagy egy linket adunk meg neki, ő pedig kilistázza nekünk, hogy a domainhez kapcsolhatóan milyen kulcsszavak, hányadik helyen vannak a SERP-ben (Google és MSN), valamint hányszor keresték őket az elmúlt hónapban (Overture ls Wordtracker adatok alapján), Az eszköz még béta, de ingyenes felhasználású, bár anonymousként csak 5 domaint ellenőrizhetünk óránként, de a regisztráció után – csak egy [&hellip

Tovább...

A IP Exclusion, a Google AdWords rendszeren keresztül hirdetők kezébe adja azt a lehetőséget, hogy IP címek vagy tartományok szerint szabályozzák, hogy a hirdetésük hol NE jelenjen meg. Ez a lépés segíthet abban, hogy minél relevánsabb területekre összpontosítsuk a megjelenéseket. Kampányonként 20 IP cím vagy címtartomány kizárására van lehetőségünk! Látszik, hogy a Google igyekszik a hirdetők számára minél több lehetőséget megadni, hogy pontosabban targetálják a megjelenő hirdetéseiket, hogy azok a legrelevánsabb helyeken jelenjenek meg, növelve ezzel az átkattintások és konverziók számát. A IP Exclusion, a Google AdWords rendszeren keresztül hirdetők kezébe adja azt a lehetőséget, hogy IP címek vagy tartományok [&hellip

Tovább...

Account Snapshot:Itt egy gyors áttekintést kaphatunk a kampányunk/kampányaink állapotáról, alertekről, teljesítésről, költségelről. Mobile phone alerts:Az Account Preferences alatt a Notification Preferences résznél már mobil telefont is beállíthatunk, melyre küldhetik az alerteket. (testreszabható!) Mind a 3 magyar mobilszolgáltató benne van természetesen, és meglepően gyorsan müködik. Account Snapshot:Itt egy gyors áttekintést kaphatunk a kampányunk/kampányaink állapotáról, alertekről, teljesítésről, költségelről. Mobile phone alerts:Az Account Preferences alatt a Notification Preferences résznél már mobil telefont is beállíthatunk, melyre küldhetik az

Tovább...