Az idei Golden Drum nemzetközi reklámversenyen egy lengyel ügynökség, a keresők egy új szemléletű felhasználására hívta fel a figyelmet nevezésével.
Egy AIDS ellenes kampányt készítettek, mely során egy helyi lengyel keresővel – a netsprint.pl-el – szövetkezve, lefoglaltak néhány kifejezést, amire ha a felhasználó rákeresett, akkor a SERP oldalon a találatokban megjelenő kulcsszavak egy gumióvszerrel voltak körbevéve.
A rövid leírása a történetnek képernyőképekk itt található: Title: AIDS search engine protection
Nem láttam még hasonló megoldást eddig, nagyon ötletesnek találom, és felveti azt a kérdést, hogy vajon a keresők organikus találatai „veszélyeztetve” vannak e az ilyen marketing célú felhasználásokra. A Google szerintem soha nem fogja engedni, hogy ilyen vagy ehhez hasonló megoldásokkal teleszemeteljék a SERP-ét, de egyes kisebb, lokálisabb keresőknál talán átvihető lenne. Gondolkoztam közben, hogy magyarországon mennyire lenne megvalósítható ez az ötlet, egyáltalán lenne e értelme, de a Google több mint 90%-os elterjedtsége mellett nem hiszem, hogy sok haszna lenne :)