2010 – Tükröm, tükröm mondd meg nékem…

Szerző:

2009 december 30Keresőoptimalizálás Szubkult

Az új év közeledtével mindenki megteszi a maga jóslatait a következő évre. Ez a világ legegyszerűbb biznisze, ha nem jön be, úgyis elfelejtik, ha viszont eltalálod, akkor van mire hivatkozni. Én nem nagyon próbálok a próféta szerepében tetszelegni, de miután van néhány gondolatom, úgy döntöttem leírom, hogy én miket gondolok a jövő évről keresőipar viszonylatban.

Magyar kereső

2009 az új magyar keresők éve volt, elindult a Szörcs, a Bluu is megmutatta magát, és a Miner háza táján is történt pár bejelentés.

Biztos, hogy lesznek elmozdulások, 2010 elején hallhatunk majd bejelentéseket stratégiai együttműködésekről, illetve olyan megállapodásokról, hogy egyik vagy másik kereső beépül valami már meglévő szolgáltatásba, így próbálván szélesebb tömegekhez eljutni.

Ez utóbbit tartom egyébként idehaza járható útnak, hogy valamelyik nagyobb lefedettséggel bíró csoport háza tájáról lehetne kinőni és ismertséget szerezni. Sanoma esélyes, RTL Klub esélyes, IWIW esélyes. Lásd: Ha én magyar kereső lennék

Személyes véleményem szerint egyébként a Bluu-ban van olyan potenciál, ami által szerethetővé, hasznossá tudna válni, de ez az út még hosszú lesz, az ötletek azonban nem rosszak.

Amire figyelnünk kell majd

Várhatóan napokon belül éles lesz a Caffeine, meglátjuk mennyire rendeződnek majd át a találati listák. Miután az internet fejlődésének jelenkori szereplőit a Google sem hagyhatja figyelmen kívűl, ezért a Social oldalról jövő szignálok várhatóan többet nyomnak majd a latban.

Az oldalak gyorsasága mégfontosabb lesz, nem véletlenül erőlteti annyira a Google. Az információkat azonnal akarjuk látni, és neki is hamar el kell érnie, nincs idő a robotoknak tökölni a lassan válaszoló webszerverekkel.

Egyre inkább figyelni kell majd a mobilos keresésekre is, ennek megfelelően a weboldalunk mobil verziójának kialakítására.

A személyre szabott keresések miatt – nincs akkora flux azért mint egyesek várták – a jól megválasztott TITLE és META Descripton a reneszánszát éli majd. Aki pedig eddig nem produkált fogyasztható tartalmat, az kapja össze magát.

A SEO idehaza

2010-től nagyon várnám végre, hogy eltűnnek az olyan kérdések, miszerint “Szükség van egyáltalán SEO-ra?” vagy “Melyik az ultimate megoldás, a SEO vagy PPC?”. Ezek és más kérdések miatt továbbra is fontosnak tartom az ügyfelek edukációját, hogy végre kinőjenek már abból a szemléletből, miszerint a SEO valami varázslaton alapuló dolog. Bár ha azt nézem, hogy egyesek milyen szinten ködösítenek, akkor nem csodálkozom, hogy ezt valaki összetéveszti egy a varázskondérból felszálló füsttel.

Az edukációs folyamatban a hazai IAB, Search munkacsoportjának keretein belülről is számítok valamiféle pozitív elmozdulásra 2010-ben, még ha a keresőoptimalizálás mint “eszköz”, nem is kapcsolódik szorosan a tevékenységükhöz. Persze az ő ajánlásaik nem nagyon fognak eljutni a kis és középvállalkozásokhoz, így azok továbbra is maradnak a zavarosban halászók célpontjai.

Lesz egyfajta előretörés SEO fronton, jobban és tudatosan integrálják majd a cégek az online stratégiájukba, nagyobb lesz a költés, ez egészen biztos. Bízom benne, hogy ezzel együtt felértékelődik majd az analitika a usability és az ergonómiai irány is, ami egy
picit már minőségi lépés. 2010-ben meglesz az első GAAC minősítésű ügynökség is.

És ahogy 1997 óta minden évben, biztos, hogy jövőre is elhangzik majd párszor, hogy a SEO halott ;)