A poszt címével megegyező kérdést teszi fel a múlt héten indult Inside Adwords Magyarország blog , én pedig gondoltam megnéztem, hogy milyen változásokat is szeretnének a magyar felhasználók a Google találati oldalaiban látni.
eaposztfor ezt irja:
tipp: kellene egy google advanced, ahol a talalatilistahoz
statisztikai informaciok is megjelennenek, mint pl: pagerank, napi atlag latogatottsag, kulso es belso linkek szama, oldal merete, flag-ek, letrehozas es utolso modositas datuma, stb.. ezen infok alapjan egy ertelmes ember kepes ralatni mar a tallati lista alapjan, h a relevans vagy ebszemet.
A napi átlag látogatottság és flag-ek kiadása mint olyan, nem hiszem, hogy megvalósítható lenne, hiszen ezek egyrészt belső, másrészt pedig csak az oldal gazdájára tartozó információk, csak úgy mint a linkek száma. A létrehozás, módosítás dátuma, illetve blog és fórumbejegyzések megjelenítése pedig már adott jelen pillanatban is: Tartalmi tulajdonságok a SERP-ben
mpeter22 a következőt szeretné:
A tartalom „lopás” megelőzése érdekében a Google megállapíthatná az eredeti tulajdonost (dátum alapján amelyik hamarabb van fönn), és azt büntethetné meg.
Igen, a duplikált tartalom mindig problémás lesz, de azért csak a dátum szerinti rangsorolás túl egyszerű lenne. Az én véleményem szerint a Google algoritmusa egyébként ilyen esetekben jól végzi a dolgát. Kb. amúgy ez történik ha duplikált oldalakat talál:
– A Google csoportokba szedi a duplikált oldalakat
– Majd ezekből a csoportokból kiválasztja az általa “legjobbnak” ítélt oldalt, ami a keresésre illeszkedik
A kiválasztás módja természetesen titkos, de erre céloztam az előbb, hogy az ezt végző algoritmus rendesen működik.
Még egy:
Ja és még esetleg annyit, hogy az oldalak rangsorolásánál a keresőmotor figyelembe vehetné az oldal nagyságát is. Nem mindegy pl. hogy egy oldalon lévő szóelőfordulásokat figyelve egy 20 szavas
oldalon szerepel a keresett szó 5-ször (25%-os előfordulás) (lehet hogy zéró használható információval, peak-re húzva a keresőmotor kedvéért) vagy egy 200 szavas oldalon 10-szer (5%-os előfordulás),
Ha csak a keyword density-t nézné a Google, akkor jogos lenne a kérés, de mint tudjuk, egy oldal relevanciája nem csak ez alapján dől.
Az előrekerülő webshopokra amúgy elég „sokan” panaszkodnak. Igazság szerint ezzel nehéz mit kezdeni, én a picit átfogalmazott keresőkifejezésre esküszök.
SIildiko egyik kérése viszont teljesen jogos:
Az oldal aktualitását is figyelembe kellene venni. Évekkel ezelőtt írt, időnként elavult anyagok gyakran friss, aktuális oldalak előtt
jelennek meg a találati listában. Jó lenne, ha az anyag közzétételének vagy frissítésének éve szerint is lehetne a találatokat szűrni.
Ezzel a problémával már mások is foglalkoztak, mint pl. a méltán elhíresült http://keresomarketing.fpn.hu/. Ezt egyébként ajánlom mindenkinek átolvasásra, mert bár hosszú, de remekbeszabott összeesküvéselméletet fogalmaz meg a Google-el kapcsolatban. Aki erre fogékony, annak kötelező :)
Egyszer tervezem amúgy ennek az írásnak a „darabokra szedését”, mert engem a sok félre és belemagyarázás, irtózatosan bosszantott. Csak úgy, mint a naivítás. De ezt majd máskor.
A Google vegye figyelembe, hogy az adott kulcsszóval egyetlen oldal, vagy több oldal, esetleg a teljes honlap foglalkozik. Jelenleg egy jól megcsinált oldal sokszor megelőz csak a témával foglalkozó honlapot.
Itt pici fogalmi zavart érzek. Egy keresőkifejezésre a Google miért vegye figyelemben az egész – több lapból álló – honlapot? Az egyes oldalak önálló entitásként vannak jelen, ezt kell elfogadni. Egy találat nem az egész site-ot minősíti, hanem csak egy részét. Ezért is lehet több kulcsszóra optimalizálni, illetve ezért kell figyelni a
keyword cannibalization elkerülésére.
Hirtelen ennyi jutott eszembe a kérések kapcsán. Ti mit változtatnátok? Ha van ötlet, írjátok meg itt: Google Webmester Súgó Csoport