A tavalyi évvégi predikciók – legyen az magyar, vagy külföldi -, a keresőmarketing, és külön kiemelve a SEO élénkülését, még erősebb felfutását jósolta.
Az itthoni helyzetről nem sok információm van, jobbára személyes tapasztalatokra tudok csak alapozni. Fut felfelé idehaza a SEO, növekszik? Minden bizonnyal. De ki az akinek ez köszönhető?
Szerintem a kis és középvállalkozások szintjén erősödik a dolog. A hagyományos ügynökségeknél negvannak a SEO-s emberek (Carnation, Arcus, NEO, Kirowski), de úgy vélem, hogy az ő ügyfeleik körében kevésbé jellemzőek a nagy SEO-s költések. Tapogatózások vannak, de szerintem a nyomonkövetés, időtartam és egyéb tényezők miatt inkább választják a PPC alapú megoldásokat. Talán történik valami keresőbaráttá tétel egy új site készítése során, vagy egy tanulmány fázisig eljut a dolog a már meglévő site-juk esetében, de ez még ugye édeskevés. És a történet itt véget is ér.
Jogosan merül fel a kérdés, hogy a fent említett „negatív” tényezők egy kisebb cég oldalánál is megvannak. Miért érzem mégis azt, hogy ezeknél az ügyfeleknél jobban eladható a SEO?
Egyrészt sokkal könnyebben őrölnek ott a malmok. A kisebb site méretéből, témájából, „könnyebben” hozhatók pozicióba. (Persze, ez nem ennyire egyszerű.)
ez kvázi magával hozza azt is, hogy a költségek is kisebbek, megfizethetőbbek. Mondjuk annyira friss még ez a SEO sztori, hogy az árak elég széls palettán tudnak mozogni, nincs még ez rendesen kiforrva.
Hype van a SEO körül, ez kétségtelen. Idővel a nagyobb cégeknél is a folyamat része lesz, elkrülhetetlenné válik. Addig pedig a gyorsabban reagáló, és fogékonyabb kisebb cégek oldalaira költött keresőoptimalizálási pénzek azok, amik meredeken emelkednek.