CTR és egyéb nyalánkságok a Webmaster Tools-ban

Szerző:

2010 április 15Keresőoptimalizálás

Ha eddig fanyalogtunk, hogy bezzeg az Adwords használókat a Google elhalmozza mindenféle részletes statisztikával és újítással, akkor most itt az idő, hogy picit megkövessük magunkat, és elégedett bólogatással nyugtázzuk a Webmaster Tools legfrissebb változásait.

A GWT-ben eddig a kulcsszavainkról maximum azt az infót kaptuk meg, hogy átlagosan hányadik helyen jelentek meg a találati listában, ezentúl viszont pontosan láthatjuk, hogy az adott kulcsszóra vagy kifejezésre hányszor jelent meg (impressions) és milyen pozícióban az adott oldalunk. Az élvezetek netovábbja miatt láthatjuk az átkattintások (clickthrough) számát is. Mindezek illusztrálására egy Google Analytics-ből már ismert diagram is a segítségünkre van.

A riport elérésé a Your site on the web > Top Search Queries menü alatt található. A kifejezések jól szűrhetőek időintervallumra, régiókra – természetesen csak arra ahonnan a forgalmad jön -, illetve a keresőforgalom forrására (mobil, mobil smartphone, image, web, all).

Hasznos infók lesznek ezek, leginkább persze visszacsatolásként. Nagyon szépen látszik, hogy ha van egy kifejezésünk, amihez egy adott oldalunkat a Google egyszer az első aztán csak a második vagy harmadik helyen jeleníti meg, akkor az egyes pozíciókban milyen nagy eltérések lehetnek átkattintások tekintetében.

Remekül láthatjuk majd, hogy bár lehet jó helyen jelenik meg egy adott kulcsszóra az oldalunk, a CTR mégis alacsony, ilyenkor esetleg el lehet gondolkozni egy behúzósabb TITLE illetve jobban formázott META Description megírásán, stb.

Szintén benyomásokat kaphatunk az előttünk megjelenő konkurencia „forgalmáról” is, és dönthetünk úgy, hogy itt bizony ám szükség van némi erősítésre, vagyis áldoznunk kell a SEO-ra.

Nagy értékű adatok ezek, használjuk őket okosan!