Google – Fizetett linkek jelentése

Szerző:

2007 június 15Google Keresőoptimalizálás

Idézek a közhelyszótárból: „A linkek szerepe a keresők életében nagyon fontos”. :)

Ez gyakorlatilag kb. azt jelenti, hogy a szereplésünk a keresők találati listájában nagyon nagyban függ az oldalunkra mutató linkek számától, azok minőségétől. Persze van még egy rakat más befolyásoló tényező is.

Az oldalak gazdái ezért igyekeznek minél több linket gyűjteni. Pl.: katalógusokba regisztrálás, vagy partner oldalakkal való egyezkedés útján. Ezek müködőképes dolgok, ráadásul a Google-nak sincs ezekkel nagy baja. A linkcsereberéből élelmes emberek aztán adás/vétel-t csináltak, amivel már akadnak problémái a Google-nak. Azzal, ha linket veszünk a site-unk népszerűsítése céljából, nincs nagy gond, hiszen ez egy elfogadott metódus. Ha azonban azért vásárolunk linkeket, hogy a keresési eredményeket manipuláljuk vele – növeljük oldalunk PageRank értékét – az már sérti a Google minőségi irányelveit.

De nem minden esetben. Ajánlásaik a fizetett linkekre nézve:

  • Használjuk a rel=”nofollow” attribútumot a link paraméterezésénél!
  • Irányitsuk a linket egy olyan oldalra, amit tiltunk a keresőrobotok számára a robots.txt file-ban.

    Miután a Google nagyon ügyel a minőségre, és a releváns találatok szállítására, ezért keményen küzd a fizetett linkekkel szemben. Annak érdekében, hogy javítsák az algoritmusuk hatékonyságát, most lehetőséget adnak számunkra, hogy a webmaster tools-on keresztül bejelentsünk olyan oldalakat, ahol tudjuk, hogy fizetett linkeket adnak, vesznek, vagy használnak. Ajánlom figyelmükbe a Digital Point fórumát, ami hemzseg a hirdetésektől ezügyben :) Félretéve a tréfát, nyilván szép kezdeményezés, de igazából nem tudom mennyire lesz hasznos, és hányan fognak pl. idehaza bejelentgetni. Ha csak nem a konkurencia bosszantása miatt..