Szokásos könyvajánló rovatunkban most a The Art of SEO című könyvet ajánlom az érdeklődők, illetve azok figyelmébe is, akik 2009-ben még mindig megkérdőjelezik, hogy van e létjogosultsága és szükség van e a SEO-ra.
A könyv szerzői között olyan nevek köszönnek vissza mint a SEOmoz-os Rand Fishkin, vagy a Stone Temple Consulting-os Eric Enge. Ez előszót John Battele írta, és a Matt Cutts is reviewerek közt van.
A témák természetesen a szokásosak, a tartalmat a fenti amazon.com-os linken pedig meg lehet tekinteni. Amiben viszont hiszem, hogy különleges és minőségi ez a kiadvány, az a szerzők személye, akik nekem mintegy személyes garanciát biztosítanak. A könyv honlapja elérhető a artofseobook.com címen.
Ami különlegesség még ennek a könyvnek a kapcsán, hogy megjelent iPhone-on is, 5$ az ára, és az O’Reilly Media és a Lexcycle közötti együttműködés keretében egy komplett könyvolvasó keretet kapott. Van full-book szöveg keresés, landscape mód, beépített szótár, többféle font és állítható fontméret, zoom a képeknél, stb.
A harmadik keresőmarketingnapon kaptunk egy könyvet, Keresők és Webhelyek a címe, amit szeretnék felajánlani valamelyik blogolvasónak, mert nekem már van belőle egy példányom. A szerencsés az lesz, aki megmondja, hogy hol lakik Marissa Mayer (Vice President of Search Product and User Experience at Google) , akinek a jövő hónapban lesz az esküvője. Egy város, és egy épület neve lesz a megfejtés.
Ez a könyv nem egyszerűen egy azok közül a keresőmotor-optimalizálással (SEO) foglalkozó kiadványok közül, amelyek alapvetően marketingeseknek íródtak. A lényeges eltérés az, hogy ebben azok a szakemberek találhatnak a való életből vett példákat és gyakorlati tanácsokat, akik a webhelyek megvalósításával, fejlesztésével foglalkoznak, és szeretnék eljuttatni üzenetüket a célközönséghez.