Oldalunknak egy adott kulcsszóra való pozíciójának vizsgálatára számtalan módszer van, ezek közül a most bemutatott a Google Analytics-et hívja segítségűl.
Előnye:
- ha úgyis nézegetjük a site-unk eredményeit Analytics-ben, akkor kézreáll, hogy egy azon felületen belül kapunk információkat
- gyorsan szem elé tudnak kerülni azok a kulcsszavak, amelyekre keresve megtalálnak minket, és egyből láthatjuk is, hogy ezekre hol helyezkedünk el
Hátrányok
- nem a pontos pozíciót kapjuk meg, hanem annak a találati oldalnak a számát, ahol a kifejezés elhelyezkedik. példa a következő képen:
Ezt úgy kell értelmezni, hogy ha (page: ) van, akkor a kulcsszavunk az első oldalon helyezkedik el. Ha (page: 10) akkor a második oldalon, és így tovább.
A lenti beállításokkal csak a Google-ben való elhelyezkedést vizsgáljuk, amihez filtereket kell létrehoznunk, és meg kell szűrni, hogy csak a Google felől jövő és csak az organikus találatok menjenek át a rostán.
Ha van egy meglévő profilunk, akkor jobb ha csinálunk belőle egy másolatot, hogy az eredeti (módosítatlan, raw) adatok meglegyenek.
A lépések:
1.
A profil oldalon kattintsunk az „+ Add new profile” linkre.
2.
A Create Website Profile Type résznél válasszuk ki, hogy már egy meglévő profilhoz adjuk hozzá az újat. Válasszuk ki majd, hogy melyik profilunkhoz akarjuk hozzáadni – ahhoz, amelyiknél vizsgálni akarjuk a kulcsszóelhelyezkedést -, illetve adjunk a profilnak valami nevet. (Később ez változtatható)
3.
Állítsuk be a filtereket. 3 db filterre lesz szükségünk. (Az első kettő a csak Google-ből jövő organikus forgalmat szűri le)
Filter_1 – Vegyük példának a képen láthatókat.
Filter_2 – Vegyük példának a képen láthatókat.
Filter_3 – Vegyük példának a képen (nem) láthatókat.
De inkább szövegesen is, mert a 3. filter az bonyibb mint az első kettő. (A filterek sorrendjére figyeljünk, mert az Analytics is sorban megy rajtuk végig.)
Tehát a 3. filter adatai:
Filter Name: Ranking 3 (tetszőleges)
Filter Type: Custom filter, majd a listából az Advanced filter-t válasszuk
Field A -> Extract A: Referral értéke pedig: (\?|&)q=([^&]*)
Field B -> Extract B: Referral értéke pedig: (\?|&)start=([^&]*)
Output To -> Constructor: User defined értéke pedig: $A2 (page: $B2)
Field A Required: Yes
Field B Required: No
Override Output Field: Yes
Case Sensitive: No
Ezzel meg is volnánk. Gyűljenek az adatok, amiket aztán az adott profilban, a „User defined” menüben érünk el.
(Forrás: Track SEO rankings with Google Analytics)