Ha már ennyi sok szép és új hazai fejlesztésű kereső indult mostanság, jogosan merül fel bennünk az igény, hogy szeretnénk látni mennyi forgalmat is küldenek a site-unkra.
A Google Analytics alapból elég sok keresőt azonosít, ám egyelőre a magyar keresőmotorok nincsenek benne. Nahát.
Szerencsére a Google Analytics-hez mi is viszonylag könnyen hozzá tudunk adni plusz keresőket, amiben az _addOrganic() függvény van segítségünkre.
_addOrganic(newOrganicEngine, newOrganicKeyword, opt_prepend)
A függvénynek 3 paramétere van, ebből számunkra az első kettő fontos. A newOrganicEngine-nél megadjuk az új keresőmotor nevét, a newOrganicKeyword-nál pedig azt a query stringet, amit a kulcsszó követ.
A Johu és a Bluu esetében könnyű dolgunk van, itt szépen elkülönülnek a query paraméterek, de a Szörcs esetében egyelőre nem találtam megoldást, bár próbálkoztunk felülírni a referrert, de nem vezetett eredményre, így a Szörcs egyelőre kiesik, remélem a fejlesztők tesznek valamit az ügy érdekében!
Amit tennünk kell:
Az alap GA tracking kódunkban jó esetben van egy ilyen rész:
try {
var pageTracker = _gat._getTracker(„UA-XXXXXX-X”);
pageTracker._trackPageview();
} catch(err) {}
A két új kereső hozzáadásával ez a következő módosul:
try {
var pageTracker = _gat._getTracker(„UA-XXXXXX-X”);
pageTracker._addOrganic(„bluu.hu”, „kerdes”);
pageTracker._addOrganic(„johu.hu”, „q”);
pageTracker._trackPageview();
} catch(err) {}
Ügyeljünk, hogy a kiemelt részeket a pageTracker._trackPageview() elé tegyük!
Gyakorlatilag így bármilyen alapból nem detektált keresőt hozzá tudunk adni a Google Analytics rendszeréhez.
A Szörcs-nél pedig bízzunk benne, hogy lesz valami megoldás!