Mi az a KEI?
A KEI (Keyword Effectiveness Index), gyakorlatilag egy kulcsszó „hatékonyságát” mondja meg, szigorú matematika alapján. (Éppen ezért inkább csak egy irányadó számként kezeljük, mintsem ultimate értékként.)
SEO vagy PPC, a KEI segítségével képet kaphatunk, hogy a tarsolyban levő kulcsszavaink közül melyikre érdemes rámenni, figyelembe véve a versenyt és a keresettséget.
Hogy számoljuk a KEI-t?
A KEI 2 részből tevődik össze.
- A keresések száma az adott kulcsszóra a felhasználók által
- A versengő oldalak száma az adott kulcsszóra
A formula pedig:
KEI = (a keresések száma 1 hónapban)^2 / (a versengő oldalak száma)
A keresések számának megállapításához használjuk a Google Keywords Tool-t, a versengő oldalak számáról pedig az adott kulcsszóra keresve, a Google SERP jobb felső sarkában találunk adatot.
Lássunk egy példát, az egyik kulcsszó legyen „boldog karácsonyt„, míg a másik a „boldog karácsony„:
A „boldog karácsonyt” esetében a keresések körülbelüli száma 2400, a versengő oldalak száma .hu alatt kb. 587000. Ezeket a számokat behelyettesítve: (2400)^2/587,000 = 9.812
A „boldog karácsony” esetében a keresések körülbelüli száma 320, a versengő oldalak száma .hu alatt kb. 2700000. Ezeket a számokat behelyettesítve: (320)^2/2700000 = 0.037
A különbség világosan látható. Minél magasabb tehát a KEI érték, annál nagyobb esélyel optimalizálhatunk az adott kulcsszóra. De mégegyszer felhívnám a figyelmet arra, hogy ne ezt az értéket vegyük alapul, hanem lehetőleg vizsgáljunk meg más tényezőket is körültekintően.