Néhány intő jel mikor felbérelsz egy SEO szakembert

Szerző:

2009 április 9Keresőoptimalizálás

Gyakorlatilag Dunát lehet rekeszteni már SEO szakemberekkel, akik természetesen mindenféle igéreteket hajlandóak tenni, ha új ügyfél megszerzése a cél. A seoapien összeszedett pár intő dolgot, amik jelzés értékűek lehetnek, mikor SEO szakember felfogadásának a gondolatával játszol.

1. Túlzott kulcsszógyakoriság
A korai időkben jó helyezéseket lehetett elérni a keresőkben, ha jól teletömködtük az oldalakat kulcsszavakkal. Ezek az idők azonban már elmúltak, és bár a vélemények megoszlanak, és sok tényezőt figyelembe kell itt venni, de egy 5% körüli keyword density -nél ne nagyon merészkedjünk magasabbra, mert büntetés lehet a vége. Óvakodjunk tehát ha valaki azt ajánlja, hogy 15%-os vagy még nagyobb kulcsszósűrűség kell.

2. Túl alacsony összeg, ami túl szép, hogy igaz legyen
Ez egy nehéz kérdés egyrészt, hiszen az alacsony árak – főleg idehaza – mindenkinek jól jönnek, és a legtöbb megbízó nem igazán van tisztában azzal, hogy a SEO-s munkája miből áll, milyen lépések vannak, az neki mennyi energia és időráfordítást vesz igénybe, stb. Befolyásolja ezt a tényezőt az oldal nagysága, és még egy rakat más is.

Próbáljuk azonban reálisan felmérni a „terepet” ha egy SEO szakembert akarunk alkalmazni, esetleg érdeklődjünk körbe másoknál, kérjünk több helyről is ajánlatot. Intő jel lehet, ha valaki nagyon alacsony összeget ajánl nekünk, hogy optimalizálja az oldalainkat.

3. Biztos első hely garantálása
A biztos első helyet kínálás egyszerűen el sem hagyhatja egy komoly szakember száját. (Persze ha egy olyan kulcsszóról van szó, amire gyakorlatilag 0 a konkurencia, akkor jó esélyeink vannak)

Ilyet nem lehet megígérni, mert a SEO nem kifejezetten egy egzakt szakma, a rangsorolási faktorok javarésze ismeretlen, a Google pedig éves szinten 300-400 alkalommal finomítgatja az algoritmust, amiről nem igazán kerülnek ki bővebb infók, néhány kivételtől eltekintve. Nem ismeri tehát senki a mágikus formulát, amivel könnyedén előre lehet kerülni, és ott is maradni.

Ráadásul a helyezés nem minden. Kezeljük óvatosan az ilyen ajánlatokat kínáló optimalizálókat.

4. Black Hat technikák ajánlása
Ezek persze elhangzanak néha egy megbeszélés folyamán, hogy vannak olyan technikák, amiknek az alkalmazásával ideig óráig jó helyet lehet szerezni, ezeket egy jó keresőoptimalizálónak ugyanúgy ismernie kell mint a legális dolgokat. De ajánlani mint lehetőség nem etikus, és több kár van belőle mint haszon.

Persze sokan vannak, akiknek a helyezés mindennél többet ér, és azért, hogy virágozzon az üzlet hajlandóak ezt bevállalni. Ez az ő döntésük. Én szóltam :)