Az első „tapogatózó” magyar nyelvű Google Webmester Hangout után most pénteken (12.02) újra lesz 60 perc webmestereskedés, 2 Googler vezényletével. Gary Illyes Zürichből, Nebehaj Viktor pedig Dublinból igyekszik majd válaszolni a kérdésekre, amiket a résztvevők persze egymással is megvitathatnak. Google+ profil, webkamera és mikrofon erősen ajánlott, ezekkel pörgősebben megy az eszmecsere, de ne keseredjen el az se akinek épp nincs ilyen, a Hangoutra ezek nélkül is benézhetsz, fülelni lehet, írni pedig csetten. A múlt heti alkalomra Gary készült egy prezivel, – Diagnosing website crawling and indexing issues -, ezen akkor nem mentünk végig, talán most folytatjuk. (Ha hétvégi házi volt, [&hellip
Keresőoptimalizálás Archiv
Elég sokszor botlunk bele olyan ajánlatokba, amik meglepően olcsón, de inkább a szakmai kompetencia teljes hiányában kínálnak keresőoptimalizálási szolgáltatást. Az ár az még csak hagyján, ez egy változó faktor, ám a felelőtlen ígéreteken elég könnyű átlátni. Vannak saját tapasztalatok, illetve a neten nem nehéz ilyeneket találni, de úgy gondoltam, hogy a mintavételezést segítheti ha különböző, másokkal megtörtént – és vélhetően igen csak érdekes – eseteket is próbálok gyűjteni. Ezért arra kérlek titeket, ha volt már tapasztalatotok olyan keresőoptimalizálást kínáló személyel, aki garantált helyezést ígért, kétes technikák használatára buzdított, vagy érezhetően bullshit szaga volt a dolognak, akkor írjátok meg nekem. Vagy [&hellip
Jövő év januárjában (2012. január 16-20) újra összegyűlik a keresőmarketing szakma színe java, hogy a legtöbb konferenciával ellentétben valóban belecsapjon a szakmai mélységekbe. Keresőoptimalizálás, PPC, na és persze Analitika lesz a színtér, ez utóbbi olyan nevekkel mint Justin Cutroni, Nick Mihailovski és Caleb Whitmore. [seoblog]8kZWOFYnJU0&hl[/seoblog] Minden remek előadót nem akarok felsorolni, a lista magáért beszél a konferencia oldalán: Superweek 2012 A program tehát ütősnek igérkezik, a helyszín fantasztikus – tényleg! -, a téma menő, ilyen rendezvény nincs egy másik az országban, de még a környező államokban sem, szóval nehéz lenne rosszat írni. Főleg a tavalyi után, ami egybehangóan az év [&hellip
A Search Engine Land-en jelent meg egy alap videó a keresőoptimalizálásról. Laikusoknak, 3 percben, szerintem érthető, közérthető és jól illusztrált módon igyekszik rávilágítani a SEO alapjaira. Ez utóbb, hogy alapok elég fontos, véletlenül se gondoljuk, hogy ennyi az egész, de ha valaki még sose hallott róla, akkor kezdheti kapisgálni pici. Írtam magyar szöveget a videóhoz, és a
Augusztus 24 volt a nap amire mindannyian vártunk, ekkor vált mindenki számára elérhetővé a Google Analytics új „prémium” szolgáltatása, a Multi-Channel Funnels. Nekem volt szerencsém ezt a feature-t a beta időszakban is tesztelni, ezért külön köszönet a Google Magyar és dublini irodájának. A 2011 augusztus 31-én megrendezett Google Ügynökségi napon prezentációt is tartottam a témából, ezt osztom meg most veletek. A prezentáció Prezi-ben készült, próbálom szövegesen is interpretálni a látottakat :) Augusztus 24 volt a nap amire mindannyian vártunk, ekkor vált mindenki számára elérhetővé a Google Analytics új „prémium” szolgáltatása, a Multi-Channel Funnels. Nekem volt szerencsém ezt a feature-t a [&hellip
azaz hogy húzzuk az ügyfeleket a süllyesztőbe Szeptemberben lesz egy MarketingExpo nevű rendezvény, melynek a programjai között a következő előadás bevezetője olvasható: Titkos „fenegyerek” előadó: Hogyan tüntesd el a konkurenseidet a webről? A keresőoptimalizálás már a múlté – ismerkedj meg az új stratégiával: a kereső-dominanciával! Ha idegesített már Téged, hogy a keresőszavaidra nem a Te honlapod az első, vagy hogy egy kókler konkurensed is ott van az első találatok közt, akkor ezt az előadást látnod kell! Ki az előadó? Annyit elárulhatok Neked, hogy az egyik projektjében nemrég csinált 26 weboldalt, több ezer(!) aloldallal, amelyhez lefoglalt 500 különböző domain nevet(!), csak [&hellip
Az új oldalak feltérképezése és a kereső indexbe kerülése a legtöbbször sürgető mindenki számára, főleg kisebb site-ok esetén, ahová a Google robotja nem látogat túl gyakran. A kezdetek kezdetén még manuálisan submitolták be az emberek a keresőkbe az oldalaikat, ám az utóbbi időben ez a tevékenység eléggé kikopott már, bár mindig vannak olyanok akik ezért még pénzt is képesek elkérni. Aki nagyon türelmetlen volt, az kísérletezhetett – Googlebot csalogatás PubSubHubbub-al, Új sitemap formátumok -, de egy jó sitemap és pár link elhelyezése mindig meghozta a kívánt eredményt, és a Google elég jó munkát végez amúgy is. Szóval a feltérképezés egyre [&hellip
A Google tovább finomította a Webmaster Eszközökben az URL paraméterek kezelését, mostantól gyakorlatilag megadhatjuk, hogy egy-egy paraméter hogyan módosítja az oldalak tartalmát. Mi a baj a paraméterekkel? Felhasználói szempontból nem sok, bár az értelmezhetetlen és hosszú URL-eket nézzük az sem valami szívderítő, ám a keresők szempontjából ennél komolyabb a történet. A legfőbb gond a duplikáció. Azok miatt a paraméterek miatt, amik az oldal tartalmát nem befolyásolják – pl. ár vagy név szerinti rendezés -, a kereső több címet térképez fel, ahol pontosan ugyanaz a tartalom található. Egy példa: http://www.xxxxx.hu/konyv/sport_termeszetjaras/atletika/ http://www.xxxxx.hu/konyv/sport_termeszetjaras/atletika/?ord=ar_asc http://www.xxxxx.hu/konyv/sport_termeszetjaras/atletika/?ord=szerzo A Google álláspontja ezzel kapcsolatban a következő: Az azonos [&hellip
Még néhány évvel ezelőtt, amikor ismerkedtem a SEO-val, találkoztam egy mára már megszűnt ügynökség keresőcsapatának akkori vezetőjével, akivel a szakmáról beszélgettünk. Előjött persze, hogy ki mit olvas, milyen helyekről szerzi be az információit. Az illető akkor elejtette, hogy ő bizony figyelgeti a keresők által benyújtott szabadalmakat is. Akkor ez bennem eléggé megmaradt, és bár akkor volt még más bepótolnivalóm a téren, később csak lelkes figyelője lettem ezeknek az anyagoknak. Az egyik legjobb kivonatot ezekből az anyagokból a www.seobythesea.com blog szerzője, Bill Slawski szokta kielemezgetni és a SEO implikációit vizsgálni. A keresők által benyújtott szabadalmak egyfelől hasznosak és érdekesek – bár [&hellip
Az elmúlt hónapokban nagy örömünkre szolgált, hogy a Google Webmaster Tools rengeteg hasznos információ megjelenítésének lehetőségével bővült, amikről itt a blogon is megemlékeztünk: CTR és egyéb nyalánkságok a Webmaster Tools-ban Új adatok a Webmaster Tools-ban: search queries w/ top pages, közbeeső linkek Néhány hete egy Google Analytics és Google Webmaster Tools integrációrol jöttek hírek, ami egy pilot keretében lett elérhető pár embernek. Ma reggelre meg is jött jóváhagyás, ezért gondoltam megosztom az „élményeke” ezzel kapcsolatban. Az első és egyben legfontosabb, hogy a Google Analytics Traffic Sources menüpontjába került egy Search Engine Optimization rész, ahol a behúzott adatokat elérjük :) (kattints [&hellip