Keresőoptimalizálás Archiv

Bár idehaza a Bing alacsony kereső piaci részesedése miatt keveseket érint, de jó tudni, hogy 2010. október 1-től a korábbi MSNBot nyugdíjba vonul, és jön helyett a BingBot. A szerverlogokban ezentúl ezeket látjuk majd: Mozilla/5.0 (compatible; bingbot/2.0 +http://www.bing.com/bingbot.htm) A HTTP headerben pedig a régi From: msnbot(at)microsoft.com helyett ezentúl ezt látjuk majd From: bingbot(at)microsoft.com Érdemes átfutni tehát a robots.txt-ket, .htaccess-eket és META ROBOT leírókat. (robots.txt-k esetében egyelőre vizsgálják még a régi MSNBot-os beállításokat is egy ideig.) Ezentúl tehát ha pl. tiltani akarjuk a BingBot-ot, akkor ezt kell írnunk a robots.txt User-Agent mezőjéhez: User-agent: bingbot Fontos még az is, hogy néhány hete [&hellip

Tovább...

Megérkezett az érintettek reakciója az előző posztban feltett kérdésekre, ami most közlök, ahogy ígértem is. A tisztánlátás végett. A levél teljes tartalmában van idézve, pár sortörés távolítódott csak el. Nyílt levél az IT szakmának Sajtos István vagyok, a Szörcs ötletgazdája. Nyílt levelemben a szolgáltatás ellen felmerült vádakra szeretnék reagálni. Mivel ezek a vádak egy ponton átfordultak a személyem elleni támadásba, a saját nevemben kívánok nyilatkozni, a Szörcs többi tulajdonosának véleményét ez a levél nem tükrözi. Az alapvetés, hogy a Szörcs egy önálló kereső. Ezt bizonygatni feleslegesnek éreztem, azok után is, hogy ezt az állítást többen feltétellel kezelték. Vannak akik szerint [&hellip

Tovább...

A tényszerűség kedvéért. Ez a nyílt levél a Szörcs fejlesztőinek hétfőn lett elküldve, és péntek délre ígért válaszban egyeztünk meg. Miután a az elmúlt órákban arra lettem figyelmes, hogy az általam idézett találatok kezdenek eltünni a keresőből, illetve erősen kozmetikázásra kerültek, úgy gondoltam, hogy nincs értelme tovább várni. Itt van tehát az a levél, amelyben a Szörcs fejlesztőket kérdezem bizonyos a keresőjüket érintő alapvető dolgokkal kapcsolatban, és próbálom megvilágítani és bizonyítékokkal alátámasztani, hogy mit vélek problémásnak. A levél tehát itt van, a kommentek jöhetnek, a teszteket pedig mindenki próbálja ki maga, minden nyomot úgy sem lehet eltüntetni. A lényeg kiderül [&hellip

Tovább...

Egy ideje keresgetem már az ultimate ranking checkert iPhone-ra, de nem sikerült rátalálnom. Eddig. Időről időre csinálok egy “SEO” keresést az App Store-ban, szépen végigszemlézem a találatokat, és most megakadt a szemem egy programon. A legnagyobb probléma a korábbi pozíció ellenőrzőkkel az volt, hogy nem lehetett hozzáadni a google.hu vagy egyéb domaineket ahol a keresést végezze, csak a google.com volt bedrótozva. A Rank-o-Meter 4Google egy viszonylag egyszerű program, alapvetően ingyenes, ami 1 domain és hozzátartozó 2 kulcsszó megadását engedélyezi. Ez tökéletes ahhoz, hogy kipróbáljuk, és megnézzük, hogy tetszik e. Ha tetszik, akkor egy ‘in app purchase’ segítségével 5 dollárért hozzájutunk [&hellip

Tovább...

Jankovits Ádám nevére akkor találtam rá LinkedIn-en, amikor egy a SEMPO-t bemutató írásomhoz kerestem anyagot. Egyből kitűnt, hogy Ádám keresőoptimalizálással foglalkozik, leginkább külföldön, és így jött az ötlet, hogy felteszek neki pár kérdést az amerikai keresőmarketing piaccal, és ügyfelekkel kapcsolatban. Ádám az elmúlt két évet Los Angelesben töltötte, így bátran elmondhatjuk, hogy van rálátása a tengerentúli helyzetre. Kérlek, néhány szóban mutasd be magad! Hogy jött a külföldi munka ötlete? Budapesten a Közgázon szereztem a diplomámat, marketing szakirányon. Tanulmányaim végéhez közeledve egy ösztöndíj keretében jutottam ki Los Angelesbe, ahol a University of Southern Californián főleg online marketinggel és ebusiness-el kapcsolatos tárgyakat [&hellip

Tovább...

Ha eddig fanyalogtunk, hogy bezzeg az Adwords használókat a Google elhalmozza mindenféle részletes statisztikával és újítással, akkor most itt az idő, hogy picit megkövessük magunkat, és elégedett bólogatással nyugtázzuk a Webmaster Tools legfrissebb változásait. A GWT-ben eddig a kulcsszavainkról maximum azt az infót kaptuk meg, hogy átlagosan hányadik helyen jelentek meg a találati listában, ezentúl viszont pontosan láthatjuk, hogy az adott kulcsszóra vagy kifejezésre hányszor jelent meg (impressions) és milyen pozícióban az adott oldalunk. Az élvezetek netovábbja miatt láthatjuk az átkattintások (clickthrough) számát is. Mindezek illusztrálására egy Google Analytics-ből már ismert diagram is a segítségünkre van. A riport elérésé a [&hellip

Tovább...

Pénteken jött a hír, hogy mostantól az oldalbetöltődési idő is rangsorolási tényező a Google keresőjében. Egyetértek azzal amit Matt Cutts mondd: ne ess pánikba ettől! :) Egyelőre a változások csak a google.com-on, és ott is csak a keresések nagyon kis százalékánál jelennek meg, bár várhatóan a tesztek után szélesebb körben is elterjed majd az új faktor alkalmazása. A témáhpz tartozó egyéb írások a seoblogon: Teljesítmény analízis Page Speed-el Oldal betöltődési idő mint Quality Score factor (ebből már lehetett sejteni valamit anno) A fent linkelt webmaster central blog poszt egyébként említ még pár eszközt, amivel lehet a sebességet tesztelni, sőt, a [&hellip

Tovább...

Új lehetőséggel bővűlt egy site tulajdonjogának az igazolása a Google Webmaster Tools felületén. Az eddigi META beillesztésen, illetve file feltöltésen túl, mostantól lehetőség van DNS-en (Domain Name System) keresztüli verifikációra is. A menet eleje a szokásos, hozzáadjuk a kívánt site-ot a GWT-hez, majd a tulajdonjog igazolásánál kiválasztjuk az “Add a DNS record” menüpontot. A rendszer generál nekünk egy egyedi azonosítót, amit aztán a DNS szerverünkön, az adott domain zóna file-jában kell elhelyezni, TXT record-ként. Sok esetben tud ez hasznos lenni, ha nincs hozzáférésünk az adott site-hoz hogy file-t töltsünk fel, vagy nincs kéznél egy sitebuilder aki a kívánt META tag-et [&hellip

Tovább...

Ha már ennyi sok szép és új hazai fejlesztésű kereső indult mostanság, jogosan merül fel bennünk az igény, hogy szeretnénk látni mennyi forgalmat is küldenek a site-unkra. A Google Analytics alapból elég sok keresőt azonosít, ám egyelőre a magyar keresőmotorok nincsenek benne. Nahát. Szerencsére a Google Analytics-hez mi is viszonylag könnyen hozzá tudunk adni plusz keresőket, amiben az _addOrganic() függvény van segítségünkre. _addOrganic(newOrganicEngine, newOrganicKeyword, opt_prepend) A függvénynek 3 paramétere van, ebből számunkra az első kettő fontos. A newOrganicEngine-nél megadjuk az új keresőmotor nevét, a newOrganicKeyword-nál pedig azt a query stringet, amit a kulcsszó követ. A Johu és a Bluu esetében [&hellip

Tovább...