A Stone Temple-ös Eric Enge egy hosszú interjúban faggatja Matt Cutts-ot olyan dolgokról mint a crawl budget, PageRank, Session ID-k kezelése, vagy a duplikált tartalommal kapcsolatos problémák. (De szintén hasznos információkat kapunk a .pdf file-ok és az átirányítások “feldolgozásáról” is.) Ami miatt ez a bejegyzés most megszületett, az a 301-es átirányításokkal kapcsolatban megfogalmazott álláspont. (Az interjú amúgy nagyon jó, elég technikai, szakmabelieknek kötelező olvasmány!) Azt hiszem nem kell ezt a típusú átirányítást bemutatnom senkinek, de akinek mégis új lenne, illetve, hogy a keresőoptimalizálás során mely esetekben használható és hasznos segítség, az olvassa el a Google Webmesterközpont idevágó bejegyzését: 301 átirányítás [&hellip
Keresőoptimalizálás Archiv
A Google Webmaster Blogon volt egy bejegyzés, ahol néhány a site-clinic session-ben elhangzott ajánlást megossztanak a nagyérdeművel. Volt az ajánlások között egy rész, amire különösen felkaptam a fejem, hiszen egy olyan témát feszeget, ami nekem valahol a szívügyem. Ez pedig nem más, mint a nem megbízható, és különféle hamis igéretekkel – mint az alábbi – ügyfeleket megtévesztő és felrevezető SEO-sok. Should I believe SEO agencies that promise to make my site rank first in Google in a few months and with a precise number of links? No one can make that promise; therefore the short answer is no, you should [&hellip
Mai Barcamp-es beszélgetések, és előadások közben merült fel bennem, hogy megkérdezem az embereket, hogy ők hogyan ejtik a SEO-t? Gyakorlatilag ahány ember, annyiféleképpen. Én speciel SEO-nak, ahogy írva vagyon :) És ti? Mai Barcamp-es beszélgetések, és előadások közben merült fel bennem, hogy megkérdezem az embereket, hogy ők hogyan ejtik a SEO-t? Gyakorlatilag ahány ember, annyiféleképpen. Én speciel SEO-nak, ahogy írva vagyon :)
Rövid, de annál nagyszerűbb hír a mai napra. A webmesterek körében egy nagyon régen várt funkciót épített be a Google a Webmaster Tools-ba, aminek segítségével egy már ellenőrzött (verifikált) weboldalhoz egyszerűen tudunk hozzáadni más felhasználót, aki hasonló jogokkal bír mint mi. Eddig ez a procedúra úgy nézett ki, hogy minden egyes érintettnek, aki szerette volna “admin” jogokkal elérni egy adott weboldalhoz tartozó lehetőségeket a Webmaster Tools-ban (URL eltávolítás kérése, Sitelink menedzsment, stb.), annak is ellenőriztetni kellett a weboldalt a rendelkezésre álló eszközök valamelyikével. Tehát vagy újra be kellett szúrnia egy META sort, vagy egy üres, speciális nevű file-t kellett feltölteni [&hellip
A Google Webmaster Central eddig is számtalan hasznos infó látott el minket a weboldalunkat illetően. Különböző, a feltérképezés során talált hibákról a dashboardon figyelmeztetett a rendszer, majd tavaly nyár elején jött a Message Forwarding, hogy ne kelljen mindig bejelentkezni a felületre ha az esetleges értesítéseket szeretnénk látni, hanem egy általunk megadott email címre is lehetett továbbítani azokat. Az erősödő spam és megszaporodó oldalfeltörések elleni harcban, tavaly novemberben már olyan üzeneteket is kaphattunk a Google-től, melyek az oldal által használt CMS rendszer újabb verziójáról adtak értesítést, ösztökélve ezzel a felhasználókat a frissítésre. Tovább haladva a megkezdett úton, most további értesítésekkel bővűl [&hellip
2008 második felében a szemkamerás vizsgálatokat végző Realeyes, 53 résztvevővel készített egy felmérést, melyben a Google első találati oldalát vizsgálták, a figyelem eloszlása, és észlelés erőssége szempontjából. (Az adatokat a Realeyes magyarországi képviselete bocsátotta a rendelkezésünkre, ezúton is köszönet érte!) A képekre kattinva nagyobb méretben is megtekinthetők, szükség lesz rá :) Ennél a képnél azt láthatjuk, hogy különböző számú és elhelyezkedésű fizetett hirdetésnél milyen százalékban kap figyelmet az organikus találati lista, és a hirdetések. Érdekes látni, hogy ha vannak az organikus találatok felé bekerülő hirdetések, akkor mennyit “torzul” a kép. (Bár az F shape szkennelés miatt érthető.) Fontos megjegyezni, hogy [&hellip
A SEOmoz a múlt héten mutatta be az Open Site Explorer névre keresztelt új Link Analysis eszközét, ami a korábban már jól bevált Linkscape adatbázisára épül. (A különbség annyi, hogy míg az OSE (Open Site Explorer) az adatok egyszerűbb és gyorsabb áttekintését teszi lehetővé, a Linkscape inkább a mélyebb analizissel foglalkozni kívánóknak lesz a megfelelő játékszere.) Az OSE-val gyakorlatilag egy kiterjedt (back)link analizist végezhetünk a site-unkra. A cucc saját indexből dolgozik, amit a saját – User Agent nem publikált – robotjaik állítanak össze. Ez az index annyiban más mint mondjuk a Google “adatbázisa”, hogy csak link adatokat tartalmaz, mást nem. [&hellip
Szakmabelieket bemutató interjú sorozatunkban ezennel Szűcs Attilát kértem meg, hogy válaszoljon a feltett kérdésekre. Pár szóban mutasd be kérlek magad, mióta foglalkozol SEO-val, mik a fő feladataid? A SEO első alapjaival még az árukereső.hu-nál találkoztam. Akkoriban ők voltak az elsők, akik igazán felismerték a keresők által támogatott szerepet az e-commerce piacon. Már érkezésemkor is magas szinten “játszottak” a google a pozíciók befolyásolásával, szóval én csak tanulni tudtam onnan. Az első saját eredményem a Photohall.hu volt, ott közel fél év alatt 250%-ra tudtam növelni az organikus forgalmat. Jelenleg a HurráNyaralunk.hu, a repjegy.hu és a repulojegy.hu oldalaival foglalkozom. Itt közel sem a [&hellip
Az új év közeledtével mindenki megteszi a maga jóslatait a következő évre. Ez a világ legegyszerűbb biznisze, ha nem jön be, úgyis elfelejtik, ha viszont eltalálod, akkor van mire hivatkozni. Én nem nagyon próbálok a próféta szerepében tetszelegni, de miután van néhány gondolatom, úgy döntöttem leírom, hogy én miket gondolok a jövő évről keresőipar viszonylatban. Magyar kereső 2009 az új magyar keresők éve volt, elindult a Szörcs, a Bluu is megmutatta magát, és a Miner háza táján is történt pár bejelentés. Biztos, hogy lesznek elmozdulások, 2010 elején hallhatunk majd bejelentéseket stratégiai együttműködésekről, illetve olyan megállapodásokról, hogy egyik vagy másik kereső [&hellip
Az egész akkor kezdődött, amikor a 2006-ban elrajtoló, pénzügyi és vállalati információkat kínáló weboldal a Google Finance nevére keresve, az oldal nem volt megtalálható a Google első találatai között. Ekkor ültek le a Google mérnökei Amit Singhal vezetésével, hogy feltárják és orvosolják a problémát. Ahogy Mr. Singhal akkor felvezette ezt: “ha van egy áramszünet New Yorkban, az első keresések a témában pár másodpercen belül befutnak, viszont az első blogbejegyzések csak 10-15 perc múlva jelennek meg a találati listában.” És azok sem feltétlenül a SERP elején, vagy tetején, ahol mindenki gyorsan rájuk bukanna. Ezért aztán tisztán matematikai alapon készítettek egy külön [&hellip