Vitathatatlan, hogy néhány divatos kulcsszó esetében az organikus találatok egyre lejjebb csúsznak, előttük hirdetések, a universal searchnek köszönhetően képek és videók, valamint a Local Business Center térképes találatai. Most akkor a régi megállapítás, miszerint az első 1-2 találati oldalon ott kell lenni, majd úgy módosul, hogy a második találati oldalon mindenképp ott kell lenni? :) Ennyire szerintem nem vészes a helyzet, bár láthatjuk, hogy a lefelé csúszó találatoknak az új hirdetési formátumok sem kedveznek. Patrick Altoft még azt is kiszámolta, hogy egy .uk találati listában, a “mobile phones”-ra keresve, százalékosan mennyi hely jut az organikus találatoknak: Organic results only make [&hellip
Keresőoptimalizálás Archiv
A Google figyelmeztet az új szoftver verziókra A weboldal feltörések, valamint a különféle malware és spam fenyegetettség elleni küzdelem csak egy a Google erőfeszítései közül, melyekkel igyekszik a találati listát tisztán tartani. Ezeknek az erőfeszítéseknek a jegyében mostantól üzenetekben figyelmeztetik a weboldal tulajdonosokat – a Google Webmaster Tools-on keresztül -, ha az általuk használt CMS rendszernek (Drupal, Joomla, WordPress, stb.) új verziója jött ki. A feltevésük az, hogy sokan természetesen érthető okokból nem frissítenek, de mégtöbben azért nem, mert egyszerűen nem tudják, hogy új verzió jelent meg az adott rendszerből. Hasonlóképpen járnak el a különféle modulok, és pluginek esetében is. [&hellip
Szokásos könyvajánló rovatunkban most a The Art of SEO című könyvet ajánlom az érdeklődők, illetve azok figyelmébe is, akik 2009-ben még mindig megkérdőjelezik, hogy van e létjogosultsága és szükség van e a SEO-ra. A könyv szerzői között olyan nevek köszönnek vissza mint a SEOmoz-os Rand Fishkin, vagy a Stone Temple Consulting-os Eric Enge. Ez előszót John Battele írta, és a Matt Cutts is reviewerek közt van. A témák természetesen a szokásosak, a tartalmat a fenti amazon.com-os linken pedig meg lehet tekinteni. Amiben viszont hiszem, hogy különleges és minőségi ez a kiadvány, az a szerzők személye, akik nekem mintegy személyes garanciát [&hellip
Azt eddig is tudtuk, hogy a Google a SERP-ben a találatok rövid leíró részét – a snippet-et -, akaratunktól függetlenül is megváltoztathatja valami relevánsabbra. Ezt a tartalmi részt ugye egyrészt a Meta Description tagben foglaltakkal tölthetjük fel. Ha nincs kitöltve a Meta Description és az oldal megtalálható a DMOZ-ban, akkor az ott található leírást teszi mellé a Google – ezt letilthatjuk a meta name=”robots” content=”noodp” taggel -, illetve ha ez sem lehetséges, akkor az oldal tartalmából generál valami relevánsat. Ez a generálás akkor is elképzelhető, ha rendesen kitöltöttük a Descriptiont. Ez a videó pár napos, amiben pont a fentiekről beszél [&hellip
Oldalbetöltődési idő mint ranking factor? Matt Cutts említette a Pubcon-on, hogy elég erős lobbi van a cégen belül azért, hogy egy oldal sebessége rangsorolási tényezővé váljon. Semmi hivatalos nincs ezügyben, de azt tudjuk, hogy az Adwords hirdetések esetében a kulcsszavak minőségi mutatójának megállapításakor az oldalbetöltődési idő szerepet játszik. Látszik, hogy a Google-nek fontos a sebesség, és igyekszik mindig tenni valamit az ügy érdekében. Az általuk kiadott Page Speed pluginnal pédául saját magunk analizálhatjuk az oldalainkat, illetve a héten tett és nagy port kavart – A 2x faster web – bejelentés is jól mutatja ezt. Keresőmarketingnap, kérdezz a SEO szakértőktől November [&hellip
Bár a Wordcamp valamikor május végén volt, most sikerült időt szakítani erre a közel 50 perces videóra, melyen Matt Cutts ad elő. Na miről? A SEO-ról igen :) Igazából nem megy nagy mélységekbe a bemutató során, de amit mond, az szépen össze van szedve, és jól érthetően – angolul, de angol felirat is bekapcsolható – magyarázza el a “lényeget”. Fontos dolgok ezek amiket mond, aki ismerkedik a SEO-val, az feltétlen nézze meg, hiszen ezek alapok, amikre lehet építkezni. A közölt információk mellett Mr. Google olyan előadás módot alkalmaz, hogy könnyek szöknek az ember szemébe a röhögéstől, és komolyan elgondolkodunk, hogy [&hellip
A Google-nél biztos olvasták Rung András írását az ergománián, miszerint a Szörcs barátságosabb, mint a Google, ezért aztán gyors csiszolgatásba kezdtek. Meg nem erősített információk szerint azonban más van a háttérben :) Az Ajax-osítás rögös útján továbbhaladva most épp egy olyan feature-t kap a SERP (Search Engine Result Page), miszerint egy-egy – releváns(?) – találat alatt megjelenik a következő link, amire kattintva az adott oldalról további találatokat kapunk, közvetlenül az oldalba benyitva: A “seo blog” kifejezésre keresve előcsalható az újítás egyszerűen, meg gondolom még egy rakás más kifejezésre is persze :) Az, hogy a lenyiló részben mennyi oldal van megjelenítve [&hellip
Egy kommentben folytatott vita folyamodványaként, teljesen véletlenül botlottam bele Krich Balázsba, akiről akkor megtudtam, hogy az [origo] házon belüli SEO csapatát vezeti. Egészen pontosan ő az Origo Zrt. Kereső és tartalomtechnológiai lapigazgatója. Szerintem nem vagyok egyedül ha azt mondom, hogy nem gondoltam volna, hogy Magyarország egyik legnagyobb portáljánál külön csapat van erre a keresőoptimalizálási feladatokra. Megkértem Balázst, hogy legyen kedves és világosítson fel minket a munkájuk nyilvános részéről, és néhány aktuális kérdést is nekiszegezek. Egy kommentben folytatott vita folyamodványaként, teljesen véletlenül botlottam bele Krich Balázsba, akiről akkor megtudtam, hogy az [origo] házon belüli SEO csapatát vezeti. Egészen pontosan ő az [&hellip
A Google keresőoptimalizálási útmutatója után a Bing-hez is kiadtak nemrég egy guide-ot webmestereknek, Bing: New Features Relevant to Webmasters címmel. (A link alatt a .pdf változat tölthető.) A 24 oldalas dokumentum szépen végigviszi, hogy mik motiválták a készítőket, amikor ilyenre alkották a Bing-et, mire jók a kategorizált találatok, hogy tudjuk kikapcsolni a Document Preview-t, milyen új utasításokkal adhatunk utasításokat a Bing crawlerének az MSNbot-nak, stb.stb. Egy rakás dolog amit a doksi érint, sajnos még el sem érhető kishazánkban, és ahogy jelen pillanatban a kereső a hazai körülmények közt teljesít, hirtelen felindulásból azt mondanám, hogy nem is érdemes átfutni, felesleges időpazarlás. [&hellip
A nemrég ráncfelvarráson átesett Google Webmaster Central-ban helyet kapott egy-két hasznos apróság, amiről ugy gondolom érdemes szót ejteni. Egyébként ha minden igaz, már mindenki az új felülettel szembesül aki belép. Ilyen például a Message Forwarding lehetősége, melynek lényege annyi, hogy a verifikált site-okkal kapcsolatos “bizalmas” információkat, már nem csak a webes felületen tudjuk megtekinteni, hanem lehetőség van egy email cím megadására is, ahova szeretnénk ha érkeznének az üzenetek. Ez jó, hiszen sokkal gyorsabban értesülhetünk az esetleges problémákról, vagy ne adj isten az újrafelvételi kérelmünk (reconsideration request) elbírálásáról. A Change of Address featurenek akkor tudjuk hasznát venni, ha egy meglévő siteunkat [&hellip