Elég bárgyú ez a cím így, de pontosan ez a magyar megfelelője annak a 22 oldalas dokumentumnak, amit a mai napon újabb 40 nyelven jelentettek meg, a tavaly novemberben angol nyelven kiadott mellett. A dokumentum itt érhető el: SEO Starter Guide now available in 40 languages Az iromány ahogy a neve is mutatja, egy kezdőknek szóló SEO segédlet, aminek felhasználásával weboldalunk keresőbarátságát javíthatjuk. Nem hosszú, érdemes végigfutni, egyedüli zavaró dolgok a fordításból fakadnak, hiszen a jól megszokott elnevezések (TITLE, Description, Anchor), elég viccesek lesznek magyarra fordítva. Az Anchor text pl. horgonyszöveg lesz :) Elég bárgyú ez a cím így, de [&hellip
Keresőoptimalizálás Archiv
Az iProspect a Forrester Consultinggal közösen készített egy tanulmányt, amiben az Online Display hirdetések és a Search Engine Marketing egymásra hatásait vizsgálják. 1575 ember vett részt a felmérésben, ahol mindössze 3 kérdésre kellett válaszolniuk. Én ezek közül az elsőt emelném ki. A tanulmány teljes egészében innen tölthető ingyen (16 oldal): Search Engine Marketing and Online Display Advertising Integration Study Az első kérdés kb. az volt, hogy az elmúlt 6 hónapban, amikor egy hirdetéseket is megjelenítő site-on a válaszoló megnézett egy terméket, szolgáltatást, tartalmat, stb. kínáló hirdetést, akkor ez milyen “reakciókat” váltott ki belőle: 2 érdekes dolog van, az egyik az, [&hellip
A tegnap megtartott második Google Searchology, akárcsak az első esemény – ahol pl. a universal search-öt jelentették be -, szintén hozott pár újdonságot a Google háza tájáról, melyek egy része bár nem tűnik átütő erejünek, de higyük el, hogy az! Az egyik ilyen a már itt a blogon említett – a Wonder Wheel-t is tartalmazó – “Search options” megjelenése a SERP tetején. Aki anno nem olvasta a posztot, tegye meg most, a változás annyi, hogy most már nem kell mindenféle cookie-s trükköt alkalmazni, hogy előcsalogassuk a cuccot, hiszen már kiment elésbe, bár úgy tűnik, hogy egyelőre csak a google.com-on. Röviden [&hellip
Aki ma reggel bekukkantott a Google Webmaster Tools fióljába, az elősször nem feltétlenül vehetett észre semmit, de a lap tetején ott volt egy felhívás, hogy tekintsd meg új kinézetünket! A linkre kattintva egy teljesen megváltozott felületre érkeztem, bár ezek a változások egyelőra csak vizuális jellegűek, új feature-ök nem kerültek be. Próbáltak picit ésszerűsíteni, hiszen az eddig sok kattintás árán elérhető adatok (feltérképezési hibák, oldara mutató linkek, stb.), most mind ki vannak pakolva a dashboardra, tehát egyből láthatjuk őket. Ettől eltekintve elsőre kicsit katyvasz volt nekem, és molyolni kellett, hogy megtaláljak valamit :) Aki elakadna, vagy bizonyos funkciók újak lennének neki, [&hellip
Szép szép, de sajnos itt is melózni kell! :) Szép szép, de sajnos itt is melózni kell! :)
Nálam ma reggelre jelent meg a Google találati listájában a SearchWiki lehetőség, ami egyébként tavaly novemberben debütált, ls most végre(?) a google.hu alatt is működik már. (Ahhoz, hogy használni tudjuk, be kell jelentkeznünk a google fiókunkba.) A dolog egyszerű, egy keresés után a találati listát a saját ízlésünk szerint rendezhetjük, találatokat eltávolíthatunk, előrébb vagy hátrébb sorolhatunk, valamint kommenteket fűzhetünk hozzájuk. Ezen funkciók eléréséhez a találatok mellett felbukkanó kis ikonokat használhatjuk, értelemszerűen. Nem kell viszont örülni, hiába visszük kedvenc kis oldalunkat az első helyre, az egy másik ember találati listájában nem kerül ettől előre. Ugyanez igaz a hátrasorolásra is. A hozzáfűzött [&hellip
A szakmai faggatózás sorozat első kiadásában, a seo.blog.hu szerzőjét, Bánóczy Zoltánt – Bano, így talán többen ismerik :) – kértem meg, hogy válaszoljon néhány kérdésre. Zoltán régi motoros, biztos vagyok benne, hogy aki érdeklődik a SEO iránt, az belefutott már a nevébe, a blogjába, esetleg markáns véleményeinek egyikébe :) Jó régóta űzöd a szakmát ha jóll tudom, egyből keresőoptimalizálással kezdtél, vagy volt valami “felvezetés”? :) Komolyabban 2002 óta foglalkozom SEO-val, a nagy találkozás 1999-ben történt. Az Index.hu-nál dolgozva (adserver és webaudit tervezés) azt a feladatot kaptam, hogy a keresőket vizsgáljam meg, melyiket lenne érdemes “megszerezni” a hazai viszonyokra. Kelletlenül végignéztem [&hellip
Gyakorlatilag Dunát lehet rekeszteni már SEO szakemberekkel, akik természetesen mindenféle igéreteket hajlandóak tenni, ha új ügyfél megszerzése a cél. A seoapien összeszedett pár intő dolgot, amik jelzés értékűek lehetnek, mikor SEO szakember felfogadásának a gondolatával játszol. 1. Túlzott kulcsszógyakoriság A korai időkben jó helyezéseket lehetett elérni a keresőkben, ha jól teletömködtük az oldalakat kulcsszavakkal. Ezek az idők azonban már elmúltak, és bár a vélemények megoszlanak, és sok tényezőt figyelembe kell itt venni, de egy 5% körüli keyword density -nél ne nagyon merészkedjünk magasabbra, mert büntetés lehet a vége. Óvakodjunk tehát ha valaki azt ajánlja, hogy 15%-os vagy még nagyobb kulcsszósűrűség [&hellip
Oldalunknak egy adott kulcsszóra való pozíciójának vizsgálatára számtalan módszer van, ezek közül a most bemutatott a Google Analytics-et hívja segítségűl. Oldalunknak egy adott kulcsszóra való pozíciójának vizsgálatára számtalan módszer van, ezek közül a most bemutatott a Google Analytics-et hívja segítségűl
Nagyon szimpatikus kis Firefoxba beépülő SEO eszközbe botlottam bele nemrég, és bár tudását tekintve az Aaron Wall féle SEO toolbar többet kínál, mégis a kivitelezés és használhatóság miatt jól jöhet. A SEO playground tool egy a könyvjelző sávba húzandó “gombot” takar, amire a vizsgálni kívánt oldal meglátogatása után kell kattintanunk, hogy elkezdjük a gyorsanalízist. Szokásos dolgok, mint pl. a számtalan közösségi oldalra posztolás, domain információk, azonnali tiny url készítés, Pagerank, link és directory lekérdezés mellett, kapunk még server header infókat, kulcsszó listát sűrűség vizsgálattal együtt, tartalmi formázásra vonatkozó adatokat, és még egy rakat hasznos dolgot. Gyorstesztre kiválló cucc! Nagyon szimpatikus [&hellip