Keresőoptimalizálás Archiv

A poszt címével megegyező kérdést teszi fel a múlt héten indult Inside Adwords Magyarország blog , én pedig gondoltam megnéztem, hogy milyen változásokat is szeretnének a magyar felhasználók a Google találati oldalaiban látni. eaposztfor ezt irja: tipp: kellene egy google advanced, ahol a talalatilistahoz statisztikai informaciok is megjelennenek, mint pl: pagerank, napi atlag latogatottsag, kulso es belso linkek szama, oldal merete, flag-ek, letrehozas es utolso modositas datuma, stb.. ezen infok alapjan egy ertelmes ember kepes ralatni mar a tallati lista alapjan, h a relevans vagy ebszemet. A napi átlag látogatottság és flag-ek kiadása mint olyan, nem hiszem, hogy megvalósítható lenne, [&hellip

Tovább...

Már megint Aaron Wall. A méltán elhíresült SEO Book könyv szerzője, és a hasonló című blog gazdája, valamint megannyi SEO eszköz készítője, most megint dobott egy nagyot. Nekem legalábbis úgy tűnik. Mr. Wall ugyanis a napokban kiadott egy toolbar-t Firefox-hoz, ami gyors átfutás után messze a legátfogóbbnak és leghasznosabbnak tűnik, pedig volt már dolgom néhány SEO toolbar-al. Az “eszköz” annyira funkciógazdag, és személyre szabható, hogy hosszasan lehetne róla írni, ezért inkább csak néhány fontos dolgot emelek ki, a többiről pedig győzödjön meg személyesen, aki netán kedvet kap hozzá. Link Information Directory Information Other Competitive Details Advanced Information Competitive Research Links [&hellip

Tovább...

JabJab kéri meg a blogján az olvasókat, hogy aki google.hu-s keresés kapcsán tud hosszú snippetet varázsolni, az szóljon. Egy ideje már fel-fel tűnnek a szokásos 2 sornál hosszabb snippetek a találati oldalon, de most jutottam el odáig, hogy án is kipróbálom: A keresőkifejezés: a keresőoptimalizálás és a sötét oldal black hat Rövid kifejezéssel egyelőre nem sikerült előcsalni. Egyébként érdekes, mert nem minden találatnál van ez. Egy korábbi posztomból: Egyébként pedig, ha nem akarunk vagy valamiért nem írtunk az oldalunkhoz Description-t, amiből ez a snippet generálódik, akkor sincs gond, mert a google az oldalon található – és indexelhető – tartalomból igyekszik [&hellip

Tovább...

Az I-do-web blogon már hónapokkal korábban olvashattunk egy összeszedett leírást arról, hogyan is tudjuk a posztjainkat, oldalainkat Geotaggelni, erre milyen lehetőségek vannak, miért is jó ez nekünk. A teljes írás elérhető itt: Geobloggolás – Hogyan Geotag-geld a blogod Aztán néhány napja a Google Lat Long blogon lehetett olvasni, hogy a Blogger szolgáltatás is bevezette a geotagging-et, és miután a Blogger a Google tulajdonában van, azt hiszem nem mehetünk el egy ilyen lépés mellette szó nélkül. Én a seonyár2008 verseny óta vagyok elkötelezett híve a történetnek, úgy gondolom, hogy azt a pár sor kódot senkinek nem fáj betenni az oldalába, ezért [&hellip

Tovább...

Ezentúl még egyszerűbben és még több formátumban bpcsáthatunk sitemap-et a Google részére a Google Webmaster Tool-on keresztül. A továbbiakban nem kell már a sitemap típusát sem megadnunk, a rendszer automatikusan detektálja. (És tényleg megcsinálja!) De mi is az a sitemap? A Sitemap egy egyszerű megoldás a webmastereknek a keresők felé publikálni indexelésre szánt oldalaik elérhetőségét. Egyszerűbben a Sitemap egy XML formátumu file ami URL-eket tartalmaz kapcsolódó háttérinformációkkal (utolsó módosítás, frissítés gyakorisága, milyen priorítással bír viszonylagosan a többi oldalhoz képest), amely segíti a keresőknek a hatékonyabb indexelést weboldalunkon. Ezentúl még egyszerűbben és még több formátumban bpcsáthatunk sitemap-et a Google részére a [&hellip

Tovább...

Nagy-Britannia vezető webhosting szolgáltatója – FastHost Internet – egy online felmérést készített, mely az átlag felhasználóknak tett fel kérdéseket a keresőkről, és a keresőoptimalizálásról. A kérdőívet ~1600-an töltötték ki, az eredmények a következők. Az derült ki, hogy igazából az emberek nagy részének fogalma sincs arról, hogy hogyan működnek a keresők, mi alapján rangsorolnak, de ami inkább elszomorító, hogy téves elképzeléseik is vannak. (Félreértés ne essék, nem várom el egy átlag felhasználótól, hogy totál képben legyen, de minimál ismeret azért sem árt, mert ezek fényében könnyebb eldöntenünk, hogy melyik találatok lehetnek igazán “jók” nekünk.) Az is kiderül – nem meglepő módon [&hellip

Tovább...

A Google Webmaster Central-on keresztül minimális lehetőségeink eddig is voltak a Google keresőrobotjának noszogatására, hogy ugyan már milyen gyakorisággal “próbálja” feltérképezni az oldalainkat. Erről egyébként volt egy teszt, ami kb. azt hozta ki eredményűl, hogy a “normal” és “faster” módok közti váltásnak szinte alig van hatása. Azóta lett ez az új feature bevezetve, szóval még akármi is lehet :) A feltérképezés sebességének értéket alapesetben a Google állapítja meg mindenféle algoritmusok alapján, ami a legtöbb webmasternek tökéletesen megfelelő. Ha mi is közéjük tartozunk, akkor legyen ez az opció aktív: “Let Google determine my crawl rate” Ellenben ha elégedetlenek vagyunk a Google [&hellip

Tovább...

Előre leszögezem, hogy nem fogom megválaszolni azt a kérdést, hogy melyik a jobb, a SEO vagy a PPC. Ideológiai és szakmai vitákba felesleges lenne bocsátkozni, és bár a szívem a SEO felé húz, eszem ágában sincs szemellenzőt feltéve csak ennek a hatékonyságáról prédikálni. Nézzünk inkább számokat. Miután a hazai piacra nézve ebből a szempontból nagyon kevés infó látott napvilágot, vegyük az amerikai piacot. Ami bár nagyon különbözik a hazaitól, ám a trendek talán hasonlóak lehetnek. Nekem legalábbis annak tűnnek. Előre leszögezem, hogy nem fogom megválaszolni azt a kérdést, hogy melyik a jobb, a SEO vagy a PPC. Ideológiai és szakmai [&hellip

Tovább...

Mi az a KEI? A KEI (Keyword Effectiveness Index), gyakorlatilag egy kulcsszó “hatékonyságát” mondja meg, szigorú matematika alapján. (Éppen ezért inkább csak egy irányadó számként kezeljük, mintsem ultimate értékként.) SEO vagy PPC, a KEI segítségével képet kaphatunk, hogy a tarsolyban levő kulcsszavaink közül melyikre érdemes rámenni, figyelembe véve a versenyt és a keresettséget. Hogy számoljuk a KEI-t? A KEI 2 részből tevődik össze. A keresések száma az adott kulcsszóra a felhasználók által A versengő oldalak száma az adott kulcsszóra A formula pedig: KEI = (a keresések száma 1 hónapban)^2 / (a versengő oldalak száma) A keresések számának megállapításához használjuk a [&hellip

Tovább...

Közeledik az évvége, jönnek az összefoglalók, az éves történések. Majdnem ebbe a sorba illik bele a SEOmoz által összegyűjtött ügyfelek típusainak a listája. Végtelenül szórakoztató ráismerni benne a saját magunk által is tapasztaltakra ;) Egy kiragadott ízelítő, többi a link alatt: The Brainy Smurf Client Client: “We’re really angling for a holistic social media approach, because, you know, content is king and we need that link juice!” You: “What do you mean exactly?” Client: “Well, you’re supposed to be the expert, but I’ll tell you what I think. Basically, we really think that canonical long tail latent semantic indexing is [&hellip

Tovább...