Volt pár apróság az elmúlt napokban, amiket legalább említés szinten szeretnék megosztani, még ha bazi hosszú posztok nem is születnek belőle.
Adobe Flash SEO
Gyakorlatilag 1 éve röppent ki a hír a nagyközönség elé – bár ekkor már régebb óta folytak a fejlesztések -, hogy a 3 nagy kereső (Google, Yahoo, MSN) az Adobe segítségével képes a flash oldalak bizonyos fokú indexelésére.
Az Adoba a napokban pedig fogta magát, és elindított egy Search Engine Optimization Technology Center-t, kifejezetten RIA-t (rich internet application) használó oldalakhoz, segítséget nyújtva a minél hatékonyabb keresőbarátság eléréséhez. Egyelőre nem sok cucc van fent, de várhatóan bővül majd az elérhető információk mennyisége, és kiindulásnak addig is tökéletes.
Kulcsszó az URL-ben, Matt Cutts válaszol
Kérdezték tőle, hogy a kulcsszó sorrendjének az URL-ben van e hatása a rankingre. Azt válaszolta, hogy emiatt egyáltalán nem kell aggódni, gyakorlatilag nincs jelentőssége. Viszont a kulcsszó megtalálhatóságáról az URL-ben azt mondta, hogy „does help a little bit”.
Na ezzel nem vagyunk azért kisegítve, főleg ha hozzátesszük, hogy arra a kérdésre, hogy „ha van egy site-om, ahol a kulcsszavak nincsenek az URL-ben, akkor most essek neki átírkálni őket?”, azt válaszolta, hogy ha van egy müködő megoldásom, akkor nem igazán „éri” meg nekiesni, és átirogatni az URL-eket.
Ugye ti is azt érzitek amit én :) Matt mond is valamit meg nem is :) Ezen a videón amúgy megtekinthető: Does the position of keywords in the URL affect ranking? Szívesen vennék egy elemzést arról, hogy amikor a „does help a little bit” elhagyja a száját, akkor elemezve a metakommunikációját, mi derülhet még ki? :)
SERP csiszolgatások
Megjelentek hivatalosan is a Hosszabb snippet-ek a SERP-ben, a hosszabb keresőkifejezéseknél (> 3 szó) legalábbis.
Továbbá javítottak a keresésünkhöz kapcsolódó egyéb javasolt keresőkifejezések ajánlásain is, enyhe szemantikával megfűszerezve. Bővebben itt: Two new improvements to Google results pages