Az iProspect a Forrester Consultinggal közösen készített egy tanulmányt, amiben az Online Display hirdetések és a Search Engine Marketing egymásra hatásait vizsgálják.
1575 ember vett részt a felmérésben, ahol mindössze 3 kérdésre kellett válaszolniuk. Én ezek közül az elsőt emelném ki. A tanulmány teljes egészében innen tölthető ingyen (16 oldal): Search Engine Marketing and Online Display Advertising Integration Study
Az első kérdés kb. az volt, hogy az elmúlt 6 hónapban, amikor egy hirdetéseket is megjelenítő site-on a válaszoló megnézett egy terméket, szolgáltatást, tartalmat, stb. kínáló hirdetést, akkor ez milyen „reakciókat” váltott ki belőle:
2 érdekes dolog van, az egyik az, hogy a válaszolók 31%-a kattintott a hirdetésre! (Hurrá a banner nem halt meg!)
A másik – ami már minket jobban érdekel -, hogy 27% elment és meglátogatott egy keresőt, ahol a hirdetett termékre, a márkára, vagy a hirdető cég nevére végzett egy keresést.
Jogosan merül fel a kérdés. Miért nem klikkel valaki a hirdetésre, és miért megy és végez egy keresést inkább? A tanulmány erre is próbál válaszokat találni. Köztük szerepel, hogy nem tudják sokan, hogy a hirdetás kattintható, esetleg nem akarják, hogy fel legyenek cookie-zva. Személyes példám alapján – amennyire emlékszem -, inkább az van esetleg, hogy a keresőn keresztül próbálok relevánsabb és átfogóbb infókat kapni a hirdetett termékről, szolgáltatásról. Ez persze téma specifikus, nem mindig van így.
Fontos tehát látni – még ha a felmérés nem is magyar viszonyok között készült- , hogy az online hirdetések generálnak egyfajta figyelmet, melyek egy része aztán a keresőkön keresztül tud lecsapódni. Innen pedig már viszonylag egyszerű a képlet. Ha rosszul teljesítűnk a keresőben a brandünk nevére, vagy egy forgalmazott termékre, a kínált szolgáltatásra, akkor megette a fene az egészet, és azoknak – konkurencia – a malmára hajtjuk a vizet akiére nem szeretnénk.
Az én olvasatomban az jön le, hogy ha tudjuk és tehetjük, akkor az online hirdetéseket támogassuk meg szépen SEO vagy PPC segítségével.
Általában készülnek site-ok a hirdetett termékekhez, szolgáltatásokhoz, de itt egy újabb adalék, hogy miért is fontos őket jól és kitartóan SEO-zni, erre figyelmet és pénzt áldozni.
Persze, tudjuk, hogy egy frissen készített microsite nem fog azonnal az első helyekre ugrani a keresőben, akár milyen ügyesen is SEO-zuk, de ekkor jöhet a PPC ügyesen.
El tudnék képzelni egy hasonló felmérést idehaza is, hátha valaki olvassa esetleg a blogot a magyar iProspect-től is :)