Kétség nem fér hozzá, hogy elég gyakran teszünk fel konkrét, szépen megírt kérdéseket a keresőknek, hogy aztán a találatok közt mazsolázva választ is kapjunk rájuk.
A pontosan a kérdésünkre illeszkedő válaszok már a szemantika bűvkörét feszegetik, amitől viszont még elég messze vagyunk sajnos. Legalábbis az elfogadható megvalósítástól.
Na de itt nem is a szemantikáról akarok írni, hanem a arról, hogy ha látjuk, hogy az emberek milyen kérdéseket tesznek fel a keresőnek, majd azokat a lehetőségekhez képest megválaszoljuk – úgy írjuk meg a tartalmat, hogy választ adjon a kérdésekre, esetleg tartalmazza a kérdést -, akkor igencsak értékes forgalmat tudunk begyűjteni.
A WordTracker elérhetővé tett nemrég egy alkalmazást – keyword-question -, melynek segítségével egyes kulcsszavakra, kifejezésekre keresve megkapjuk, hogy az emberek milyen kérdéseket tettek fel a kulcsszóhoz vagy témához kapcsolódóan.
Beírom például azt, hogy SEO, a rendszer pedig adja a kérdéseket, amiket a felhasználók feltettek:
- what is seo
- how do i become a certified seo
- what does seo stand for
- how to set up seo
- how does links to bookmark pages affect seo
- how important is domain to seo
Persze, tudom, hogy a WordTracker angol nyelvterületen végzett keresési eredményekre támaszkodik, de azt gondolom, hogy az emberek hasonlóan fogalmazzák meg a kérdéseiket, legyen akár francia, magyar, vagy koreai az anyanyelvűk. Ezeket bújva pedig hasznos és érdekes információkhoz juthatunk, amiket aztán felhasználhatunk egy-egy tartalom megírásánál.