Natural Search – Most akkor mivan?

Szerző:

2008 március 20Google Szubkult

A New York-ban zajló SES (Search Engine Strategies) konferencián tegnap a Universal Search-ről megrendezett kerekasztal vitte a prímet. Az egész azzal kezdődött, hogy James Lamberti a comScore-tól, bemutatott egy tanulmányt, melyet az USA-ban végeztek, 1 hét alatt. Eszerint 1.2 milliárd keresést hajtottak végre, amelyból több mint 200 millió tartalmazott valamilyen „Universal Search” eredményt. Leginkáb video, hír (news), kép (images), valamint térkép, tőzsde és időjárás találatok színesítették a SERP-et.


A tanulmányból az is kiderül, hogy a felhasználók kevesebbet kattintanak, miután a keresett információ közvetlenül a SERP-en található meg. A SERP így maga válik a végállomássá a felhasználók számára. Ez pedig felértékeli az organikus keresés jelentősségét, és a magát keresőoptimalizálást.

A Keress! című könyv szerzője, John Battele is ott ült a kerekasztal beszélgetésen, és merész kérdésekkel bombázta a szintén jelen lévő Jack Menzel-t, a Google-től.

Egyebek közt arra volt kíváncsi, hogy az eddigi tartalmak mellett, a találati lista „megszerkesztése” simán algoritmusok által megtörténhetett, de vajon most, hogy már képek és videók is vannak, vajon a Google tervez e mást? Gyanúsnak találta példáúl a túl sok YouTube találatot, vagy azt, hogy a Google Finance megelőzi a Yahoo Finance-t. A válasz erre az volt, hogy ez azért történik, mert valószínűleg az innen jövő találatok relevánsabbak.

Tudni kell azt a felvetést is, hogy sokan támadják a Google-t, hogy a saját oldalaira viszi a keresőket a SERP-ből. Google Finance, YouTube, Image Search stb. Innen pedig már csak egy lépés annak az elgondolása, hogy a találati listába „kézzel szerkesztett” elemek is bekerülnek majd. Ahogyan a Yahoo-nál ez meg is van már.

A Google embere kitartott amellett, hogy a Google nem piszkálja az algoritmust azért, hogy az ő érdekeltségébe tartozó szolgáltatások oldalai kerüljenek feljebb a SERP-ben.

Az én véleményemet egy kommentező fogalmazta meg a legjobban Battele blogján. Az illető történetesen a Kereső világ szerkesztője:

„I think it is a legitimate problem, however it seems the customers dont care about yet. This is the old marketing question of „good enough”. If a YouTube video is shown for a query what is good enough, the searcher does not care that this result is there because it is in Google network or not. So it makes their search less reliable, but amazingly nobody cares.