Az elmúlt pár napban egészen véletlenül 2 olyan megoldás is “szembejött” velem, amik Eyetracking megoldást kínálnak, anélkül, hogy valódi emberek szemmozgását analizálnák, miközben azok egy adott weboldalt tekintenek meg. Ehelyett egy általunk feltöltött képet – screenshot a weboldalról, vagy az analizálni kívánt egyébről – vizsgálnak bonyolult algoritmusok segítségével, és megpróbálnak egy “attention heatmap”-et gyártani. Legalábbis a várható szemmozgásról az első pár másodpercben. Azt tudjuk, hogy a képfelismerés nem jár már annyira gyerekcipőben, a különféle formák, szövegek, azok mérete egész jól azonosítható, és ugyancsak tudunk mit kezdeni a színképekkel, a kontraszttal, és a különböző textúrákkal is. A kérdés azonban mint minden [&hellip
Usability Archiv
Ne tévesszen meg a cím senkit, nem a Randi előtt nyomozzunk leendő partnerünk után -hoz hasonló dologról lesz szó :) Az oldalaink látogatóit már amúgy is “megfigyeljük” ilyen vagy olyan analitikai eszközökkel, legyen az sima log file analizis vagy akár heatmap-es megoldás. A Userfly segítségével azonban konkrétan a látogatók mozgását, “ténykedését”, stb. tudjuk visszanézni, miután a szolgáltatás mozgókép formátumban rögzíti az eseményeket, melyeket aztán analizálhatunk. userfly.com from Chris Estreich on Vimeo. Mindössze regisztrálnunk kell, majd az oldalakba egy rövid javascript kódot befűzni, aztán jönnek is az adatok. Természetesen az ingyen accountért viszonylag kevés értéket kapunk, de egy blognál vagy hasonló [&hellip