Hmm, valahogy elkerülte eddig a figyelmemet a Google Analytics ezen lehetősége, melynek segítségével az oldalainkon elhelyezkedő linkek kattintási statisztikáját láthatjuk. Gyakorlatilag egy hőtérkép jellegű cucc, ami nem újdonság persze. Nekem mindenesetre új volt, talán másnak is az lesz. A Content menü alatt találjuk ezt az opciót, melyet kiválasztva az adott oldal jön fel egy új ablakban, rajta pedig kis státusz csíkok a linkek felett, melyeken egy indikátor jelzi, hogy mennyien kattintottak az adott linkre. Ide navigálva bővebb (számszerűbb) információkat kaphatunk a kattintásokról. Miután egyszerű és gyorsan áttekinthető adatokról van szó, nem nehéz következtetéseket levonni belőlük, hogy aztán megszüntessük vagy átpozicionáljuk például a kevésbé pörgő linkjeinket.
Ha már Google Analytics. A napokban jelent meg egy ingyenes ebook a témában, melyet ugyan még nem sikerült megkapnom, de hátha nektek sikerül.
[Update]
Aki nem találná meg a könyvet, az vagy töltheti közvetlenül a szerzőtől, vagy tőlem:
Google Analytics free ebook
Google Analytics free ebook (local)