Gyakorlatilag pontosan 5 hónappal az IndexTools felvásárlásának befejezése után, a Yahoo! tegnap bejelentette a Yahoo! Web Analytics-et.
Ahogy tudom, egyelőre még nem regisztrálhat bárki, de vannak bizonyos partnerek, akiken keresztül már lehet hozzáférést igényelni. Talán rövid időn belül mindenki számára megnyilík majd a felület elérhetősége.
Nézzük röviden, hogy mik azok a dolgok, amiket a Yahoo! Web Analytics a versenytársain – főként a Google Analytics-en -, felül kínál.
Real time segmentation: Egyik ingyenes webanalitikai szoftver sem kínája ezt a lehetőséget – illetve a Google Analytics igen, de a végletekig leegyszerűsítve -, a Yahoo! Web Analytics-ban viszont kellemesen szegmentálhatunk, gyakorlatilag bármi szerint. Például simán meg tudjuk azt tenni, hogy egy adott kampányból beeső látogatóink viselkedését vizsgáljuk az oldalon.
Merchandise Reporting: Ha például van egy webshopunk, akkor felcímkézhetjük a termékeinket, aztán vizsgálhatjuk, hogy nézték meg őket, mennyit tettek kosárba, és vásároltak meg belőlük.
Scenario Analysis: Hasonló mint a Google Analytics „Goal” funkciója, csak szebb, illetve korlátlan számú lehetőségünk van. A legütősebb viszont, hogy akár visszamenőleg is megcsinálhatjuk ezt a reportot, nem csak attól a ponttól kezdve, amikorzól beállítottuk.
Path Analysis: Látogatóink által az oldalon bejárt útvonalat követhetjük végig egyszerűen.
Custom Report Wizard: Ennek a segítségével olyan statsztikát rakunk össze a különféle változók segítségével, amilyet csak szeretnénk.
Jó a cucc amúgy, talán az egyelőre nehézkes hozzáférés miatt kerül sok esetben margóra. Viszont tényleg számos dolgot jobban és szebben csinál mint a Google Analytics, akinek azt hiszem fel kell kötni a gatyát :)